malin Posted April 11, 2007 Share Posted April 11, 2007 hej! fram tills för några dagar sen har mitt internet fungerat felfritt, jag har bredbandsanslutning och men också ett något trådlöst som svävar in till mig från nån granne. nu när jag ansluter säger både firefox och ie att sidan kan inte visas... har pratat med glocalnet som säger att allt skall fungera och att jag är uppkopplad som jag ska, men det funkar ändå inte! datorn säger okså att den är ansluten till bredbandet... vad kan detta plötsliga fnurr bero på? virus? har provat ngt som heter hijackit och får upp en lång lista på olika skaer men har ingen aning om hur jag ska göra eller vad man kan ta bort... ooo snälla någon, hjälp! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted April 11, 2007 Share Posted April 11, 2007 Kan du hämta epost med outlook express eller någon annan pop3klient? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
malin Posted April 12, 2007 Author Share Posted April 12, 2007 nej det fungerar inte hellr... får ett meddelande om att servern inte kunde hittas samt en felkod på 08xx... eller nåt, minns inte riktigt - sitter vid en annan dator nu :/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
malin Posted April 12, 2007 Author Share Posted April 12, 2007 jag har en alldeles ny dator med vista.... det kanske är av intresse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted April 12, 2007 Share Posted April 12, 2007 Kolla brandväggen, att den tillåter dig att komma ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
malin Posted April 12, 2007 Author Share Posted April 12, 2007 jo jag har provat att koppla bort brandväggen helt,funkar inte... kan jag kontrollera det på ngt annat sätt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted April 12, 2007 Share Posted April 12, 2007 Titta i enhetshanteraren om du har någon markering på ditt nätverkskort Jag använder inte vista själv så hjälpen kan bli lite åt gissningshållet men du kan även avinstallera ditt nätverkskort och starta om datorn för att installera det igen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
malin Posted April 14, 2007 Author Share Posted April 14, 2007 tack för hjälp, jag har visst lyckats lösa det på egen hand... har testat allt känns det som, varit på hela internet och provat alla tips men den slutliga lösningen blev att återställa fabriksinställningarna och börja om från början, sedan ta bort automatiska trådlösa nätverk och bara installera bredbandet. har ingen aning om varför det funkar nu och nu får man väl se hur länge det här håller! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts