Gå till innehåll

Gratis brännarprogram!!!


SurfDiver

Recommended Posts

Jag har upptäckt att det finns ett gratis brännar-program som heter InfraRecorder.

Programmet finns att ladda hem på följande adress:

http://infrarecorder.sourceforge.net/

Nu till min fråga, är det någon som redan testat det och kan uttala sig om det???

Jag börjar bli lite trött på Aheads Nero då det programmet bara växer och växer! >:(

(Men Nero är inget dåligt program, det är inte det jag menar!).

GRATIS ÄR ALLTID GOTT!!! ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

Ashampoo cd/dvd brännar prog är inte dumt det heller och gratis

Dyrt är bra, billigt är bättre, gratis är bäst

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset! Har just installerat det, verkar vara ett trevligt och enkelt program. Det tycks dock sakna möjlighet att radera valda delar av en skiva (endast en hel skiva kan raderas verkar det som) vilket t.ex. CDBurnerXP klarar. Att bränna video-skivor går tydligen dessutom bara att göra från en video_ts mapp till DVD. Minns dock inte om CDBurnerXP är bättre på denna punkt...

Jag tänker dock helt klart fortsätta med InfraRecorder, om inte nästa version av CDBurnerXP - som bör komma "väldigt snart" - känns bättre. Kanske man får köra med båda! Hursomhelst skulle jag inte vilja ha ett så enormt brännarprogram som Nero installerat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har upptäckt att det finns ett gratis brännar-program som heter InfraRecorder.

Programmet finns att ladda hem på följande adress:

http://infrarecorder.sourceforge.net/

Nu till min fråga, är det någon som redan testat det och kan uttala sig om det???

Jag börjar bli lite trött på Aheads Nero då det programmet bara växer och växer! >:(

(Men Nero är inget dåligt program, det är inte det jag menar!).

GRATIS ÄR ALLTID GOTT!!! ;D

När jag nån gång kör windows så använder jag det, ett lättanvänt och trevligt program som dessutom är fritt - inte bara gratis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag nån gång kör windows så använder jag det, ett lättanvänt och trevligt program som dessutom är fritt - inte bara gratis.

Visst är det ett trevligt program?

Har bara hunnit använda det lite snabbt än så länge. Har du längre erfarenhet av det?

I så fall kan du berätta lite om dess brister respektive fördelar?

Jämfört med Ahead Nero så verkar ju programmet göra vad det ska och inte tusen saker till! :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ingen avancerad brännare så jag har inte skärskådat programmet. jag vill att det ska gå enkelt, utan att behöva joxa en massa med inställningar och så vill jag få en verifiering av bränningen efteråt. Detta har programmet fixat helt enligt mina önskemål. Det följde med nåt bloatat joxigt brännarprogram med datorn och jag har testat Nero, men gillar inte det. Numera kör jag bara windows när jag spelar så jag bränner inte därifrån längre, så jag kan därför inte komma med mer detaljer, tyvärr.

Du får exprimetera lite, det går att ställa i simuleringsläge så det går att testa utan att blåsa skivor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ingen avancerad brännare så jag har inte skärskådat programmet. jag vill att det ska gå enkelt, utan att behöva joxa en massa med inställningar och så vill jag få en verifiering av bränningen efteråt. Detta har programmet fixat helt enligt mina önskemål. Det följde med nåt bloatat joxigt brännarprogram med datorn och jag har testat Nero, men gillar inte det. Numera kör jag bara windows när jag spelar så jag bränner inte därifrån längre, så jag kan därför inte komma med mer detaljer, tyvärr.

Du får exprimetera lite, det går att ställa i simuleringsläge så det går att testa utan att blåsa skivor.

Jo det verkar väldigt smidigt och enkelt. Har inte heller någon direkt avancerad brännare. En vanlig NEC AD-7173. Jag bränner heller inget speciella saker. Musik-CD ibland och vanliga dataskivor.

Det värsta jag vet är dock program som sväller ut och kan 1000 saker extra än det de egentligen är tänkta för. Så tycker jag tyvärr det är med Aheads Nero.

Men nu ska jag köra hårt med Infra Recorder! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...