johneck Posted April 25, 2007 Share Posted April 25, 2007 Hej Har just skiftat moderkort Nu så heter min processor: AMD Athlon1900+ 1.60 GHz Innan bytet så hette den: AMD Semtron 2800+ 2.00 GHz (vilket den ska göra, för det är samma som sitter på nya kortet. Moderkortet är ett ASUS A7N8X-X även det gamla jag hade var ett lika Frågan är, ska inte moderkortet känna av vilken slags processor som finns monterad på den. Eller ska man gå in i bios och manuellt ändra någonstans Ifall nån vet var, skriv gärna och berätta En annan fråga: När processorn i det här fallet är "nedgraderad" beter sig processorn som en också Hoppas ni förstår Tacksam för svar John Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted April 25, 2007 Share Posted April 25, 2007 Har du senaste BIOS på det nya kortet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
summoning Posted April 25, 2007 Share Posted April 25, 2007 HejHar just skiftat moderkort Nu så heter min processor: AMD Athlon1900+ 1.60 GHz Innan bytet så hette den: AMD Semtron 2800+ 2.00 GHz (vilket den ska göra, för det är samma som sitter på nya kortet. Moderkortet är ett ASUS A7N8X-X även det gamla jag hade var ett lika Frågan är, ska inte moderkortet känna av vilken slags processor som finns monterad på den. Eller ska man gå in i bios och manuellt ändra någonstans Ifall nån vet var, skriv gärna och berätta En annan fråga: När processorn i det här fallet är "nedgraderad" beter sig processorn som en också Hoppas ni förstår Tacksam för svar John Låter som om fel drivrutin skulle vara installerad. Vad säger bioset om processorn? ladda hem asus update och installa senast bästa bios. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johneck Posted April 25, 2007 Author Share Posted April 25, 2007 Ska prova det nu! Få se hur det går Tack Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johneck Posted April 25, 2007 Author Share Posted April 25, 2007 Hej igen Det gick inget vidare med uppdatering Kollade versionen som jag har på kortet: v.1010 AsusUpdate tillhandahöll samma version. Tack ändå Kom gärna med fler förslag om ni har John Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MadMax Posted April 25, 2007 Share Posted April 25, 2007 Någon kanske har switchat din processor i smyg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Istivista Posted April 26, 2007 Share Posted April 26, 2007 Behövs inställning i BIOS manuellt. Fel på FSB, gå till Advanced Chipset features i BIOS kolla att det står rätt. Sempron 2800 går på 166Mhz athlon 1800+ går på 133Mhz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johneck Posted April 26, 2007 Author Share Posted April 26, 2007 Tack ska du ha Allt blev som det ska vara Dunder å brak John Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts