Gå till innehåll

Problem med extern hårddisk


Recommended Posts

Hej!

Härom dagen gjorde jag en ominstallation av Windows XP. Allt fungerade som det skulle. Men när jag kollar min externa hårddisk börjar problemen! När jag lägger muspekaren på en av mapparn så står det att mappen är tom, vilket den också är när jag öppnar den. Alla andra mappar är ok. Men öppnar jag "den här datorn" och tar egenskaper så ser det ut som att de 130 saknade Gb finns med. Likaså om jag analyserar disken i diskfragmenteraren. När jag dubbelklickar på disken och tittar i informationsrutan så står det hur stort ledigt utrymme jag har och där diffar det på precis de 130 Gb jag saknar. Kan någon hjälpa mig få tillbaka de saknade filerna vore jag MYCKET tacksam.

Mvh Porta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När installationen av Knoppix inte gått färdigt efter 7 timmar avbröt jag den. Jag får väl formatera om disken och försöka fylla den på nytt. Snyft! Tack i alla fall.

Mvh Porta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

R-Studio 3.6 Build 123524 är ett ToppenProg riktigt Bra att rädda filer. Jag raderade hela min "users" mapp efter en ominst - 10 GB foto på dotter etc etc, det räddades av ovanstående prog.

//

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack ni som försökt hjälp mig!

Jag har testat några olika recovery-program, men inget har funkat.

Skall nu flytta över resterande filer o mappar från den externa och

sedan försöka formatera den. I värsta fall får den gå till de sälla jaktmarkerna

och jag får använda en del av skatteåterbäringen till en ny!

Mvh Porta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När installationen av Knoppix inte gått färdigt efter 7 timmar avbröt jag den. Jag får väl formatera om disken och försöka fylla den på nytt. Snyft! Tack i alla fall.

Mvh Porta.

Knoppix ska inte installeras, bara laddas hem och brännas till en CD. Verkar onormalt att det tar 7 timmar, förmodligen något tillfälligt fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...