MrBigSpender Posted May 3, 2007 Share Posted May 3, 2007 Hej, Jag har två datorer anslutna till min router - Linksys. 1 bärbar och en stationär. I den stationära datorn har jag ett USB trådlöst nätverkskort - Linksys. Problemet är att jag titt som tätt tappar kontakten med Internet med den stationära datorn men aldrig med den bärbara. Vad kan detta bero på? BigSpender Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted May 5, 2007 Share Posted May 5, 2007 Kan det vara så att datorn går ner i energisparläge och tappar kontakten med inet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted May 5, 2007 Share Posted May 5, 2007 Kan bero på mycket Det första du bör göra är att se till att firmware är den senaste på routern samt att du har de senaste drivrutinerna för nätverkskortet på den stationära. Om inte det hjälper så testa att ändra kanalinställningar samt om du har den i "WLAN-läge", dvs om du bara köra "g" så räcker det med "g-mode". Har du fipplat runt med andra inställningar i routern? Vilket operativsystem kör du på den stationära datorn? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted May 5, 2007 Share Posted May 5, 2007 Undrar vad skillnaden mellan dessa två är: 802.11 B Only (jag har denna i nuläget) 802.11 B/G Mix Mitt trådlösa USB nätverkskort är följande: D-Link AirPlus G DWL-122 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted May 5, 2007 Share Posted May 5, 2007 802.11B = upp till 11 Mbit 802.11G = upp till 54 Mbit 802.11 Mix är t.ex om du är på offentlig plats kan du använda den som erbjuds av de två. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted May 5, 2007 Share Posted May 5, 2007 OK tack för det... Men det blev inte bättre... Men jag har ändrat iallafall... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts