Gå till innehåll

Snygga "klipp" teman


Gäst Stalke

Recommended Posts

Gäst Stalke

Hej,

Jag har kollat runt lite och upptäckt att man kan ha typ "klipp" på skrivbordet. Det kan vara vad som helst, t.ex så kan man se vatten rinna ur en bäck m.m.

Är sådana teman bara för vista?

Om ni eller någon vet var kan installera sånt så kan ni lämna en kommentar.

För övrigt så har jag XP :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen aning om vad det är du beskriver finns eller inte, men en sak vet jag och det är att du kan ha en .GIF bild som skrivbordsunderlägg.

Och om du är ricktigt snittsig så kan du ta en serie foton av din ex "favoritbäck" och sätta ihop dessa bilder till en animerad .GIF bild och vipps så har du en enklare filmsnutt av vattnet som porlar i bäcken som bakgrund.

Men det krävs en del bilder för att det ska bli snyggt, så det enklaste är nog att ta en bild som någon redan gjort och använda om du vill ha rörlig bakgrund.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det du beskriver finns på Windows Update för de som kör Vista Ultimate och kallas för Windows DreamScene. Det innebär att du kan ha MPEG- och WMV-filmer som skrivbordsbakgrund istället för en statisk bild. Det finns säkerligen tredjepartslösningar för detta men jag känner inte till någon på rak arm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Hämta VLC media player om du inte har det programmet installerat.

Starta programmet och spela upp ett videoklipp. Högerklicka på filmen i mediespelaren och välj Skrivbordsbakgrund. Om du vill stänga av ljudet, högerklicka på filmen i mediespelaren, gå in under Ljudspår > Inaktivera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...