Gå till innehåll

Nu har det kört ihop sig riktigt!


Libra63

Recommended Posts

Moderkortets manual är en bra start...

Edit: En fundering bara, har du kollat i BIOS så att "Onboard AC97 Controller" står på "Auto"?

När du startar datorn och den inte hittar några högtalare, dvs om du inte pluggat i kabeln, så ställer den in sig själv till "disable" enl manualen... för ASUS Pundit-PE2

Hittar bara Onboard PCI S-ATA Controller och den står på Native. Sen finns det att välja på Disabled (ska det väl inte vara?) och RAID?

Hittade den nu, den står på Enabled. Kan bara välja mellan det och Disabled.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 109
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Riktigt underligt problem du har.

Vad heter ditt moderkort? Jag hittar inte någonstans där du skrivit exakt vad det är för något mer än ett asus kort. Då kan vi hjälpa dig till rätt drivrutiner och programvara för moderkortet.

Har du testat asus egna uppdateringsverktyg http://support.asus.com/download/download....SLanguage=en-us

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt underligt problem du har.

Vad heter ditt moderkort? Jag hittar inte någonstans där du skrivit exakt vad det är för något mer än ett asus kort. Då kan vi hjälpa dig till rätt drivrutiner och programvara för moderkortet.

Har du testat asus egna uppdateringsverktyg http://support.asus.com/download/download....SLanguage=en-us

Förklara för mig hur jag ska hitta namnet på mitt moderkort så ska jag leta upp det  :)

Följer jag din länk och gör som det står så kommer jag tillen sida när sökningen är klar att jag ska välja modell. Men förstår inte vilken jag ska välja??? Var på datorn hittar jag någon av dessa "koder"?

K8N  K8N4-E  K8N4-E DELUXE  K8N4-E SE 

K8N-DL  K8N-DRE  K8N-E  K8N-E Deluxe 

K8N-LR  K8N-VM  K8S-MX  K8U-X 

K8V  K8V Deluxe  K8V SE Deluxe  K8V-MX 

K8V-VM  K8V-VM Ultra  K8V-X  K8V-X SE 

K8V-XE  SK8N  SK8V 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du köra Everest?

Jag är ledsen men jag vet inte vad det är?  :)

Jag är inte så hemma i program mm.

Kan inte så mycket om man jämför med många av er

men har lärt mig mycket pga av er  ;)

Men hur hittar jag nu moderkortet i burken så jag kan kolla märket?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du klickar på chipset, vad visar den då?

Enhetsbeskrivning

North Bridge: SiS 760

CPU eller CPUiD Enhetsbeskrivning

North Bridge: AMD Hammer IMC

Chipet eller Bios?

Enhetsbeskrivning

South Bridge: SiS 965

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra, kan du klicka på fliken rapporter -> Rapportassistenten -> framåt -> hårdvarurelaterat -> Endast text -> När den är färdig, skicka som e-post till itpoolen@gmail.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta fick jag fram när jag var inne på sidan om BIOS

BIOS Type: AMI

BIOS Date: September 12th 2005

BIOS ID: 63-0505-000001-00101111-091205-SiS760GX

BIOS OEM: BIOS Date: 09/12/05 20:46:23 Ver: 08.00.10 - 0505

Chipset: SiS 760 rev 3

SuperIO: Unknown

Manufacturer: ASUSTeK Computer INC.

Motherboard: K8S-MV-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det börjar luta åt en ominstallation... med en hel formatering och ompartionering av din hårddisk yell.gif

men det blir en annan dag...

OK Tack!

Jag kan vänta  :)

Gjorde en ominstallation som jag tror Landsfiskalen tipsade om men kommer inte ihåg hur jag gjorde.

Något med att ominstallera på en tom partion???

Jaja, nu har jag tjatat detta så länge så vad är en hel formatering och omplacering i jämförelse med detta? ;)

Tack för ikväll!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ha samma plats men du ska ta bort partionen helt och skapa en ny på samma plats och samma storlek... om du vill.

När du gör detta ska du koppla ur dina usb och skrivarenheter. Du ska bara ha mus, tangentbord, högtalare och display vid installationen.

Om du har saker du vill spara t.ex bilder musik film dokument etc, kort sagt allt du vill ha kvar, bränn ner till cd eller dvd alternativt kopiera över till ett minne först.

Du kan också ladda hem alla uppdaterade drivrutiner passande ditt moderkort, från asus och SIS för att ha på cd innan du startar ominstallationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...