Gå till innehåll

Prickar på skärmen.


meltZo

Recommended Posts

Hejsan , jag har köpt en ny 19 lcd skärm till datorn.. direkt fick jag 2 gröna prickar på skärmen och undrar vad det kan bero på ?

Nu efter en liten stund så är det bara en prick kvar..

Någon som vet vad man kan göra åt det ?

/ MVH Mattias .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en sk "död pixel"... dock händer det att dessa vaknar upp och försvinner... ganska vanligt på nya monitorer, men de ska vara borta på några timmar annars kommer de att vara kvar.

Om den inte försvinner så ska du ta tillbaka den till återförsäljaren och få den utbytt.

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okey. Så det finns alltså ingenting man kan göra mer än hoppas dom försvinner?

För som sagt igår försvann en .. och idag är det 2 igen .

Väldigt irriterande tex när man kollar på film . / Mattias .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser ut som att det krävs fler än 7 döda/lysande pixlar för att du ska få en ny: http://europe.hannsg.net/filectrl/ISO13406-2_Pixel_v2.0.pdf

Har köpt flera plattskärmar det senaste året... har haft tre pixlar som mest på en. Inga problem att få en ny, så det är nog beroende på vem man handlar hos.

Vänta inte utan packa ner skärmen när den fortfarande är ny och gå till försäljaren och få den utbytt. De flesta är noga med sina kundrelationer, så det kommer nog inte bli problem.

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej. Jag har haft en 19" Samsung Syncmaster i två år nu, och har i dagarna inhandlat en Samsung 22" wide. Är mycket nöjd med Samsungs skärmar. Kan berätta att man kan få en pixel att fungera normalt igen genom att smätta till med nageln på bildskärmen där pixeln lyser, detta brukar hjälpa, i alla fall på min dotters skärm av märket AOC. Sedan finns det ju program för att tvinga pixlarna, men har ej testat dessa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej. Jag har haft en 19" Samsung Syncmaster i två år nu, och har i dagarna inhandlat en Samsung 22" wide. Är mycket nöjd med Samsungs skärmar. Kan berätta att man kan få en pixel att fungera normalt igen genom att smätta till med nageln på bildskärmen där pixeln lyser, detta brukar hjälpa, i alla fall på min dotters skärm av märket AOC. Sedan finns det ju program för att tvinga pixlarna, men har ej testat dessa.

Yepp... det brukar funka... ville inte föreslå det, då det är en ny skärm...*L*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...