Gå till innehåll

Även jag har problem med tappat nätverksanslutning (trådlös)


tobako85

Recommended Posts

Hej Andreas.

Ville bara meddela och bekräfta att även jag har problem med att den stundtals tappar nätverksanslutningen, det kommer till och från. Ibland hinner det ej koppla ner helt utan msn är inloggat men själva webbläsaren tappar kontakten mot internet under ca 10s tid.

Jag har installerat dom nyaste drivrutinerna till mitt nätverkskort i min Acer dator, problemet blev lite bättre, men kvarstår fortfarande.

Troligen är det något problem i Vista, men jag vet ej om fler har samma prolem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har samma problem, kör med ett trådlöst dlink dwl-g510 (54 mbit inbyggd nätkort)

lixom ... "jordglobenn" på nätverksikonen försvinner och jag tappar kontakt med nätet, jag kommer bara åt saker lokalt .... typ  routern och så .. detta kan hända efter allt ifrån 5 mminuter ttill flera timmar effter ja  startat vista  .. så kopplar man ner det trådlösa och  sedan upp igen så kommer jordgloberna tillbaka ... jävligt irriterande ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ni kollat om inställningen är ikryssad för (om det nu har någon betydelse!?)

"Tillåt att datorn stänger av den här enheten för att spara ström"

under 'Nätkortets egenskaper' <Konfigurera> - <Energisparfunktioner>

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tappar anslutnigen eller datorn hitar ingen anslutning när jag döljer ssid. rätt så jag angivit rätt ssid i datorn, rätt säkerhet och rtt nyckel så hittar datorn inte nätverken, men stänger jag däremot av ssid så funkar det utan roblem. routern är en zyxel p-660HW

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också haft samma problem med min Dlink 4300 router. Enda läget som den funkar bra på är i " Super G with dynamik turbo ". I det läget går det klockrent.

Man tackar för det tipset, efter att ha ställt om från "without turbo" till "with turbo" så ansluter burken med D-Link-kortet utan problem! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...