vajlent Posted July 13, 2007 Share Posted July 13, 2007 Efter dom senaste uppdateringarna från Windows kan jag inte längre tillämpa Visual Styles. Endast Vista Basic går att använda... Vad kan problemet ligga månne? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted July 13, 2007 Share Posted July 13, 2007 Välkommen till gänget... gör en sökning så ser du lösningen på problemet. Du ska avinstallera uppdateringen, vilken vet jag inte på rak arm. På ett flertal sajter finns beskrivning hur du ska komma runt problemet utan att avinstallera det hela... Minns jag inte fel så ska man döpa om någon fil från .dll till .dll.msi Kolla på Microsoft Knowledgebase så hittar du det. Sitter vid fel dator för att ge mer specifikt vilka länkar du behöver, men prova en sökning. Mvh // Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vajlent Posted July 13, 2007 Author Share Posted July 13, 2007 Välkommen till gänget... gör en sökning så ser du lösningen på problemet. Du ska avinstallera uppdateringen, vilken vet jag inte på rak arm. På ett flertal sajter finns beskrivning hur du ska komma runt problemet utan att avinstallera det hela...Minns jag inte fel så ska man döpa om någon fil från .dll till .dll.msi Kolla på Microsoft Knowledgebase så hittar du det. Sitter vid fel dator för att ge mer specifikt vilka länkar du behöver, men prova en sökning. Mvh // Mange Tack för informationen men har sökt massor men kan inte hitta något om detta problemet tyvär ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rammstein_1991_ Posted July 13, 2007 Share Posted July 13, 2007 Det ska funka igen om du avinstallerar uppdatering KB933928. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vajlent Posted July 13, 2007 Author Share Posted July 13, 2007 Det ska funka igen om du avinstallerar uppdatering KB933928. Men är inte det en viktig update?! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rammstein_1991_ Posted July 13, 2007 Share Posted July 13, 2007 http://support.microsoft.com/kb/933928/en-us Vad jag förstår så är den väl inte så viktig, den fixar ju inga säkerhetshål eller liknande. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adnerzzon Posted July 13, 2007 Share Posted July 13, 2007 Efter dom senaste uppdateringarna från Windows kan jag inte längre tillämpaVisual Styles. Endast Vista Basic går att använda... Vad kan problemet ligga månne? Samma här, misstänker att det har med en updatering jag gjorde.. Jag provar med att avinstallera. Update for Windows Vista (KB933928) Article ID : 933928 /Anderzzon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adnerzzon Posted July 13, 2007 Share Posted July 13, 2007 Funkade inte för mig. ??? > Jag har Vista Home Basic. /Anderzzon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rammstein_1991_ Posted July 13, 2007 Share Posted July 13, 2007 Windows Aero finns inte i Home Basic. Denna update-fix gäller bara för versionerna med Aero (dvs Home Premium, Business, Ultimate) vad jag vet... Mer information om detta problem finns hos Neowin: http://www.neowin.net/forum/index.php?showtopic=573094 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adnerzzon Posted July 14, 2007 Share Posted July 14, 2007 Windows Aero finns inte i Home Basic.Denna update-fix gäller bara för versionerna med Aero (dvs Home Premium, Business, Ultimate) vad jag vet... Mer information om detta problem finns hos Neowin: http://www.neowin.net/forum/index.php?showtopic=573094 OK, men problemet är detsamma. Det går nu inte ändra skrivbordstemat alls. Är typ låst till klassikt läge etc. Det enda som ändrar sig är skrivbordsbakgrunden. /Anderzzon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rammstein_1991_ Posted July 14, 2007 Share Posted July 14, 2007 Har du patchade uxtheme-filer ? Om inte så kan du prova med det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adnerzzon Posted July 14, 2007 Share Posted July 14, 2007 Har du patchade uxtheme-filer ? Om inte så kan du prova med det Och hur gör jag det? En guide plz! /Anderzzon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rammstein_1991_ Posted July 14, 2007 Share Posted July 14, 2007 Vindows Vista uxtheme patched files - 32 bit: http://anti-tgtsoft.com/repository/uxtheme...00.16386_XX.rar 1. Logga in som admin eller ha admin lösenord 2. Gå till mappen C:Windowssystem32 3. Högerklicka på uxtheme.dll och välj egenskaper > säkerhet > avancerat > ägare > redigera och välj dig själv som ägare 4. Gör samma sak med themeui.dll och shsvcs.dll 5. Högerklicka på uxtheme.dll > egenskaper > säkerhet > avancerat > behörigheter > redigera och ge dig själv full behörighet 6. Gör samma sak för themeui.dll och shsvcs.dll 7. byt namn på de 3 filerna till uxtheme.old, themeui.old och shsvcs.old 8. kopiera de patchade filerna till C:Windowssystem32 9. Starta om datorn 10. Klart! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adnerzzon Posted July 14, 2007 Share Posted July 14, 2007 Funkade inte > :(' /Andersson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vajlent Posted July 14, 2007 Author Share Posted July 14, 2007 Det funkade för mig men dock e j alla visual styles som funkar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rammstein_1991_ Posted July 14, 2007 Share Posted July 14, 2007 Funkade inte > :('/Andersson Kan tyvärr inte komma på flera sätt att styra upp detta :-[, kanske nån mer kunnig kan hjälpa dig... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted July 15, 2007 Share Posted July 15, 2007 Här är det... har funkat på flera maskiner här. http://www.winmatrix.com/forums/index.php?showtopic=14050 Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts