Gå till innehåll

Återgå till XP från Vista


Manneman

Recommended Posts

ok skrev in det som jag läst i tråden innan men funkar inte har du en lösning

när jag går in där så står det

x:/sources

när jag skriver in det som står i tråden innan så får jag upp det går inte att hitta sökvägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har testat alla bokstöver nu händer inte så mycket

kommer upp det går inte hitta sökvägen

eller kommer detta upp

är inte ett internt kommando,externt kommando,program eller kommandofil

när jag skriver dena sträng

"d:/boot/bootsect.exe/nt52all/force

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du öppnar dvdn för att kontrollera innehållet så ska du se att du hittar bootsect.exe någonstans. Normalt är det den sökväg som beskrivits fast om din dvd är hembränd eller skapad på annat sätt kan den ligga på annan plats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också försökt att installera XP på min HP Pavilion dv6185eu, men den stänger bara av sig. Den formaterar hårddisken, kopierar filer, men bara till 99%. Sedan efter det så stänger den av sig. När jag sedan atartar den själv så kommer det upp ett meddelande som det står "NTLDR saknas", jag har provat med den här guiden:http://tinyempire.com/notes/ntldr-swe.htm, men deå säger den att hal.dll saknas. Jag har provat att installera med tre st olika xp skivor.

Jag har även provat att göra som ni skriver här nt52/ ALL /force. Men det funkar inte heller. Snälla hjälp mig, jag är helt slut på vista skiten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du en äkta Vista så ring till MS så får du hjälp även om du "bara" har en OEM licens.... de hjälper dig helt säkert. Kollade min "newsgroup" på Microsoft ( den jag änvänder när mina goda vänner här går bet ) och har fått samma svar där... du ska kunna köra kommandot i kommandotolken...

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...