Gå till innehåll

Hej har en fråga


Recommended Posts

Procesorn kan klara 120 grader innan den tar skada.

Temperaturen 70 grader låter lite högt vid vila men vid spelande är det normalt.

En högvarvig fläkt sänker till cirka 45-65 grader.

Min vattenkylda processor ligger på 36 - 45 grader.

På dagens moderkort kan man i BIOS ställa in vid vilken temperatur fläktens hastighet

skall ökas upp och även vid vilken temperatur som datorn skall larma och stänga av sig.

Har du dessutom en AMD processor så skall du se till att Cool&Quiet funktionen är aktiverad

både i BIOS och Windows, så sjunker både temperatur och fläkthastighet när inte processorn

jobbar för fullt.

P.S.  om man har monterat processorkylaren själv och lagt på för frikostigt med kylpasta så kan

        temperaturen bli något högre än normalt till en början tills skicktet manglats ut och blivit tunnare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ämne: Hej jag har en fråga

Hej!

Ett litet tips!

Skriv gärna i "Ämne" vad din fråga handlar om. T ex "Hur öka CPU-fläktens varvtal?"

Citat från forumreglerna:

"§2.2

Skriv ett utförligt ämne på den tråd du skapar. Att bara skriva "Hjälp!" är det sämsta du kan göra. Innan du väljer vart du vill skapa tråden, se efter om det är rätt forumkategori du postar i."

Jag hoppar ofta över frågor som har ämnen liknande dina, det finns väl risk för att fler gör som jag... Så du gör dig själv en tjänst genom att skriva ett bättre ämne!

Jag har tyvärr inget bra svar på din fråga! Möjligen att konsultera din dators supportsida! Hoppas att det löser sig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...