Smokebury Posted August 22, 2007 Share Posted August 22, 2007 Hej. Jag har problem med surfandet i Vista. När jag surfar eller laddar ner filer från internetsidor så går det extremt långsamt. Jag har BBB adsl 8/1, i verkligheten har det förut varit ca 6-7/0.7. Gör jag ett TP-TEST nu så ligger jag på typ 0.3/0.7. Upp-strömmen är alltså oförändrad. Ner suger! I DC++ och torrents är det full fart. Jag har testat att stänga av brandväggen utan resultat (använder Windows-brandväggen) Tacksam för svar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted August 22, 2007 Share Posted August 22, 2007 Vad har du för nätverkskort och har du testat att uppdatera drivrutinerna för detta? Har du en brandvägg/router eller kopplar du direkt till ADSL-modemet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smokebury Posted August 22, 2007 Author Share Posted August 22, 2007 Jag har senaste drivrutinerna till nätverkskortet, har även provat att återställa till tidigare drivisar. Utan resultat. Det är lite jobbigt att ladda ner drivisar och sånt nu, tar tiiiid... Kopplar direkt till ADSL-modemet. Såg någon med exakt samma problem och samma nätverkskort (Realtek 8139) som gjorde en roll back som löste problemet. Det funkede dock inte för mig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted August 22, 2007 Share Posted August 22, 2007 Laddar du ner långsamt från alla sidor eller bara vissa? Realtek är nog världens segaste att ladda ner från, får aldrig mer än 10Kb/s trots att jag sitter på 100Mbit Vet att just BBB:s ADSL varit i blåsväder tidigare, åtminstone enligt plun här på forumet. Släpptes nya Realtek-drivare för Vista så sent som i förrgår, har du testat dessa?? http://www.realtek.com.tw/downloads/downlo...p;GetDown=false Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smokebury Posted August 22, 2007 Author Share Posted August 22, 2007 Jag testade dem för nån halvtimme sen, utan resultat. Det går långsamt överallt, inkl TP-Test. Dock går nedladdningar via DC++ eller torrents fort. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted August 22, 2007 Share Posted August 22, 2007 Vet att just BBB:s ADSL varit i blåsväder tidigare, åtminstone enligt plun här på forumet. Jo jag har pratat med BBB 4 gånger under sommaren men de spelar oskyldiga. Nu skickade jag även loggen där man tydligt ser att DHCP förhandlingen inte genomförs eftersom servern inte svarar..... troligen överbelastad... Jag ser dito i en router mot 2 andra burkar. En sak som jag alltid gjorde då jag testade Vista var att bocka ur IPv6 junket. Det behövs hursomhelst mer BBB fakta för att kunna trycka på mot supporten...enkelt för dom att spela oskyldiga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PirateHook Posted August 28, 2007 Share Posted August 28, 2007 Jag har samma problem, får bara ut 11,9MBIT av 24MBIT. Fick ut 16,5MBIT i XP Home. Grejen är att de segar ner hela datorn när inte Internet funkar fullt ut. Det blir som att ladda upp filer utan att man gör det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smokebury Posted August 29, 2007 Author Share Posted August 29, 2007 Mitt problem har löst sig på nåt sätt. Det är skönt men man blev inte direkt klokare... Jag köpte ett nytt nätverkskort (Netgear), laddade ner deras drivisar. Problemet kvarstod. Suck. Men... så efter nån dag funkade allt klockrent, och har gjort det sen dess. ;D Man vill ju gärna misstänka BBB men DC++ och torrent-laddningar funkade ju klockrent så bandbredden fanns ju där. Det var ju surfandet och nedladdningar via browsern som strulade, dock kan jag inte se att nånting ändrats på burken mellan segt och snabbt internet. Burken vilade sig i form... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts