Gå till innehåll

Internet problem i Vista


Recommended Posts

Hej.

Jag har problem med surfandet i Vista. När jag surfar eller laddar ner filer från internetsidor så går det extremt långsamt. Jag har BBB adsl 8/1, i verkligheten har det förut varit ca 6-7/0.7. Gör jag ett TP-TEST nu så ligger jag på typ 0.3/0.7. Upp-strömmen är alltså oförändrad. Ner suger!

I DC++ och torrents är det full fart. Jag har testat att stänga av brandväggen utan resultat (använder Windows-brandväggen)

Tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har senaste drivrutinerna till nätverkskortet, har även provat att återställa till tidigare drivisar. Utan resultat. Det är lite jobbigt att ladda ner drivisar och sånt nu, tar tiiiid...

Kopplar direkt till ADSL-modemet.

Såg någon med exakt samma problem och samma nätverkskort (Realtek 8139) som gjorde en roll back som löste problemet. Det funkede dock inte för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Laddar du ner långsamt från alla sidor eller bara vissa? Realtek är nog världens segaste att ladda ner från, får aldrig mer än 10Kb/s trots att jag sitter på 100Mbit :(

Vet att just BBB:s ADSL varit i blåsväder tidigare, åtminstone enligt plun här på forumet.

Släpptes nya Realtek-drivare för Vista så sent som i förrgår, har du testat dessa??

http://www.realtek.com.tw/downloads/downlo...p;GetDown=false

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet att just BBB:s ADSL varit i blåsväder tidigare, åtminstone enligt plun här på forumet.

Jo jag har pratat med BBB 4 gånger under sommaren men de spelar oskyldiga.

Nu skickade jag även loggen där man tydligt ser att DHCP förhandlingen inte genomförs

eftersom servern inte svarar..... troligen överbelastad... :P

Jag ser dito i en router mot 2 andra burkar.

En sak som jag alltid gjorde då jag testade Vista var att bocka ur IPv6 junket.

Det behövs hursomhelst mer BBB fakta för att kunna trycka på mot supporten...enkelt

för dom att spela oskyldiga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt problem har löst sig på nåt sätt. Det är skönt men man blev inte direkt klokare...

Jag köpte ett nytt nätverkskort (Netgear), laddade ner deras drivisar. Problemet kvarstod. Suck.

Men... så efter nån dag funkade allt klockrent, och har gjort det sen dess.  ;D

Man vill ju gärna misstänka BBB men DC++ och torrent-laddningar funkade ju klockrent så bandbredden fanns ju där. Det var ju surfandet och nedladdningar via browsern som strulade, dock kan jag inte se att nånting ändrats på burken mellan segt och snabbt internet. Burken vilade sig i form...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...