Gå till innehåll

Installera XP på Vistadator..


Frednot

Recommended Posts

???

Köpte en HP Pavilion 6110 SC med Vista till dottern i veckan. Då jag köpte en Dell till mig själv i somras om hade Vista förinstallerat och jag lyckades blåsa den och slänga på XP utan problem så tänkte jag att "detta är väl en baggis".. FEL.

*I med xp-skivan och startat burken

*Formaterat

*Fillista skapas

*"Datorn bootar om om 15 sekunder, ta ut eventuella floppydisketter"

Där är det kört. Har ju installerat massor av burkar med XP men denna vill inte. Om skivan får sitta kvar

så startar den första installationsproceduren igen med formatering osv, och om jag tar ur skivan så flashar ett felmeddelande förbi uppe i vänstra hörnet som är omöjligt att hinna läsa och så bootar den om igen, i all evighet, amen.

Nån som känner igen detta?

Mvh

/Fredrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok. Under den timmen som jag hann ha det i burken och skulle försöka installera photoshop, office, flytta lite filer och mappar mm så höll jag på att få psykbryt på problem som uppstod, alla sjukt många bekräftelser man ska svara på, den allmänna segheten mm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok. Under den timmen som jag hann ha det i burken och skulle försöka installera photoshop, office, flytta lite filer och mappar mm så höll jag på att få psykbryt på problem som uppstod, alla sjukt många bekräftelser man ska svara på, den allmänna segheten mm.

Det mesta går ju att lösa, ha lite tålamod :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...