Gå till innehåll

Bästa anti-virusprogramet?


RipTheJacker

Recommended Posts

Hej!

Jag har en förfrågan om de bästa anti-virusprogramet. Jag vill gärna ha ett program som inte slöar ner datorn för mycket, och helst inte innehåller någon brandvägg, och som fungerar till Vista.

Jag har kört med Kaspersky i mer än ett år nu, men det slöar ner datorn extremt mycket, speciellt vid uppstart, och är otroligt överbevakande, vilket gör det svårt att köra vissa aplikationer.

Vet ni något annat?

MVH

V

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NOD32 rekommenderar dem flesta, tar inte heller så mycket systemresurser, nästan ingenting faktiskt. :)

Angående det bästa antivirus programmet går nog inte att säga eftersom, vi tar ett exempel.

Kaspersky kan inte radera viruset medans AVG Free kunde ta bort det.

Lite dålig förklarat men hoppas att du fattar principen!

;)

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst af Gultarp

Och jag som installerade Kaspersky Antivirus 6.0.2 på Vista Home Premium 64 bit för några månader sedan. Jag tycker att Kaspersky är ett riktigt lyft jämfört med mina tidigare AV-program som gick på min gamla XP-dator. Det går så snabbt så att jag märker inte att det finns. Märks speciellt vid uppstart. Inga fördröjningar där inte. Datorn jag har ganska ny med Core2.

Har du Kaspersky felinstallerad, eller kräver Kaspersky en modern dator?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...