Jump to content

Recommended Posts

Posted

jag äger denna brännare  http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=325581 och har den tillsammans med denna dvd läsare http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=332311

jag kör dvd läsaren som master o brännaren som slave så när jag har brännaren installerad så hänger sig datorn o jag startar om men kommer inte in i windows mer utan den bara startar om om om igen tills jag kopplar ur brännaren.. så vad kan felet vara jag har haft en annan dvd läsre o brännare innan o det har funkat super... ska tillägga kör jag enbart brännaren så funkar den kanon men inte ihop med min dvd läsare

Posted

Du skulle kunna kolla om det finns firmware uppgraderingar till bägge maskinerna. Det hittar du i så fall på respektive hemsida. Det kan också tänkas att det fungerar om du sätter brännaren som master och läsaren som slave..... alltså tvärtom mot vad du har nu.  :)

Posted

det har jag testat då funkar brännaren super :P men inte dvd läsaren :P och ja det finns en uppdatering till nec brännaren så jag testar då.. men om vi spånar vidare o förutsäger att det inte går vad kan då vara felet må tro?

Posted

aa det har jag testat o då funkar den tom bränt en skiva :P jag har aldrig vart med om nåt liknande har även testat på en annan dator blir samma sak där oxå :/

testat båda alltså var för sig dom fungerar bra när dom e master men när den ena blir salve dör den som e slave alltså

Posted

haha aa jag har försökt med allt jag kan komma på så detta är/var min sista utväg för jag har ingen mer ide vad det kan va som orskar problemet

Posted

Har lite idétorka jag med, om detta! Vet inte om det är möjligt med kompatibilitetsproblem här kanske??

Jag hör av mig om jag kommer på eller hittar nåt som kan vara relevant.  Lycka till i alla fall!    ;)