Gå till innehåll

Hastighet med trådlöst


Nigi

Recommended Posts

Häromveckan bytte jag modem och router, eftersom min gamla från Netgear fungerade lite när den själv ville. Köpte en D-link istället. Kommer inte ihåg vad den heter, men det är en av de snabbare.

Problemet är att i förra veckan kom jag upp till runt 6 MB/s men helt plötsligt är den nere under 1 MB/s. Kan det vara så att hastigheten ut från leverantören har blivit sämre igen? Inte längesedan de uppgraderade och kollade, förmodligen någon månad sedan när jag hade problem med den andra routern.

Har ni något förslag på vad jag kan göra? Drivrutinerna på nätverkskortet är uppdaterade med senaste drivrutinerna. Är en IBM/Lenovo Thinkpad från R-serien, som är några år gammal.

Har inte kollat de kabelanslutna datorerna, men ska göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittade ännu en uppdatering av drivrutinerna på nätverkskortet igår. Något gjorde jag rätt under kvällen när jag fixade och donade. Testade innan jag stängde datorn vid 23.30 och då var jag uppe i 6 Mb/sek igen och när jag testade idag var jag uppe i 17 Mb/sek. Kanske leverantörens om har haft problem, vad vet jag.

Har ett nätverkskort som heter Intel PRO/Wireless 2200BG Network Connection. Drivrutinen är version 9.0.4.33.

Routern är en D-Link DIR-635 Wireless N Router.

Men som sagt, allt verkar ha ordnat sig nu. Kollade på min sons dator och han hade ca 17 Mb/s också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...