Nigi Posted October 26, 2007 Share Posted October 26, 2007 Häromveckan bytte jag modem och router, eftersom min gamla från Netgear fungerade lite när den själv ville. Köpte en D-link istället. Kommer inte ihåg vad den heter, men det är en av de snabbare. Problemet är att i förra veckan kom jag upp till runt 6 MB/s men helt plötsligt är den nere under 1 MB/s. Kan det vara så att hastigheten ut från leverantören har blivit sämre igen? Inte längesedan de uppgraderade och kollade, förmodligen någon månad sedan när jag hade problem med den andra routern. Har ni något förslag på vad jag kan göra? Drivrutinerna på nätverkskortet är uppdaterade med senaste drivrutinerna. Är en IBM/Lenovo Thinkpad från R-serien, som är några år gammal. Har inte kollat de kabelanslutna datorerna, men ska göra det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted October 26, 2007 Share Posted October 26, 2007 Se till att uppgradera firmware på routern! Vad är det för nätverkskort i datorn och vilken drivrutinsversion kör du? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nigi Posted October 27, 2007 Author Share Posted October 27, 2007 Jag hittade ännu en uppdatering av drivrutinerna på nätverkskortet igår. Något gjorde jag rätt under kvällen när jag fixade och donade. Testade innan jag stängde datorn vid 23.30 och då var jag uppe i 6 Mb/sek igen och när jag testade idag var jag uppe i 17 Mb/sek. Kanske leverantörens om har haft problem, vad vet jag. Har ett nätverkskort som heter Intel PRO/Wireless 2200BG Network Connection. Drivrutinen är version 9.0.4.33. Routern är en D-Link DIR-635 Wireless N Router. Men som sagt, allt verkar ha ordnat sig nu. Kollade på min sons dator och han hade ca 17 Mb/s också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts