Gå till innehåll

Problem! :S


Zupkew

Recommended Posts

Hejhej, var ett tag sedan jag var inne på denna sidan. Hade en annan användare förr, vars namn jag glömt.

Iallfall, det är så att jag har ett problem med grafiken när jag spelar en del fullskärmsspel.

Problemet:

När jag har spelat ett tag, så börjar grafiken bli väldigt konstig. Det blinkar runt på skärmen och grafiken flyter ut och bildar konstiga skepnader.

Jag bifogar en bild:

wowscrnshot092307172654ej2.jpg

Jag vet inte hur pass väl ni känner till spelet World of Warcraft, men detta är iallfall inne i staden Shattrath. För er som inte känner till det alls; spelet ska verkligen inte se ut såhär.

Ingen av "taket" och "väggen" i bakgrunden samt den "lans" som tycks skjuta ut ur figuren i mitten ska vara där.

Jag har en Scaleo X dator från Fujitsu Siemens.

Grafikkort: ATI Radeon x1900 series

Om det behövs mer information för att lösa problemet, säg gärna till så ska jag bidra med den så gott jag kan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 50
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Jodå, patchar man inte, funkar det inte.

Alltså, felet uppstår ibland när man har spelat ett tag. Eller fortare om man spelar ett mer krävande fullskärmsspel.

Som sagt så är det inte bara dessa konstanta "väggar" som är symtomen på felet, utan även blinkande typ textur som inte ska vara där, etc.

Jag kommer tillbaka imorgon, så hoppas kunna lösa problemet då, eller åtminståne komma det på spåren.

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svar ja, grafikkort är uppdaterat till senaste, och har nu återställt catalyst till fabriksinställningar.. har damsugit alla ingångar i datorn, men har ännu inte klurat ut hur man öppnar chassit. vet vilken sida det ska vara, men vet ej hur det går till... den sitter som berget..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mycket mer är startat på datorn när du spelar?

Jag tycker det verkar som minnesfel i alla ära men att det skulle bero på för många processer runt om kring istället för grafikkortsfel.

Ett tips är att skapa en hårdvaruprofil som du bara använder för spe... och därför extremt moddad.

Obs! En sådan profil inverkar inte på datorn i övrigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså... normalt när jag spelar, så har jag kanske MSN igång och möjligen mozilla firefox...

när jag spelar wow har jag även windows media player på.

hur skapar jag en hårdvaruprofil?

Gå till... http://www.alltomxp.se/forum/index.php?top...g29499#msg29499 så får du den hjälp du behöver...

Skulle du mot förmodan behöva mer, så är det bara att fråga :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...