Gå till innehåll

Om flytt av mappar.


Grooge

Recommended Posts

Jobbar mycket med nedladdning av filer som jag sen omorganiserar, jag kan hålla på med detta ca en halvtimme sen låser sig alla mappar och filer så till vida att om jag höger klickar så händer ingenting detta gäller även länkar förbenat irriterande och enda lösningen jag lyckats hitta är att starta om datorn. Någon med förslag på vad felet kan vara. Vore mycket tacksam, jag kan sitta i timmar och organisera ibland att då behöva starta om varje halvtimme är förbanat irriterande och tidsödande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder du någon speciell programvara till ditt arbete eller är det dra och släpp etc som gäller?

När det gäller organiserandet av filer, vad specifikt är det som du gör och vilken typ av filer gäller det?

Är det nerladdning av uppdaterade filer av sådant som du tidigare laddat ner eller är det både och?

Några frågor att börja med...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dra och släpp.   Mest media foto film ljud men det gäller alla filtyper om jag håller på 20-40 min. Gäller oavsett jag flyttar internt på C: eller till andra interna eller externa diskar. Ska väl tilläga att detta gäller om jag gör allt detta via startmenyn, går jag till den här datorn så funkar allt normalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antagligen beror det på för lite minne... dvs att du använder mycket minne för varje process som startas när du börjar flytta på dina filer, det är därför som du bara kan hålla på en stund.

Om du skapar ett script som flyttar på filerna dit de ska vara, hur funkar det då?

Jag antar att du har en given plats för t.ex avi filmer etc...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...