Gå till innehåll

Problem med uppdateringar


tesan74

Recommended Posts

Hej tesan74!

Har du installerat den senaste modulen? "Windows update" heter numera "Microsoft update". Går du in på sidan, så bör du få en uppmaning till en uppdatering som fixar detta. Det är kanske är därför det strular när du försöker göra, vad jag tror är en en manuell hämtning, av en uppdatering. Men jag kanske har fel.

Microsoft Update:

http://update.microsoft.com/microsoftupdat...ault.aspx?ln=sv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också exakt samma fel. och det hjälper inte att göra som några av länkar säger. Utan det är fortfarande samma fel. Dessutom påverkar det vissa sidor på nätet däribland microsoft.com som jag inte kommer in på=)M.m Dock så fungerar det att komma fram till servern om man kör tracert i kommadotolken.

SÅ felet ligger helt klart i vista någonstans.

Jag tror felet är att den inte kan konvertera om en webadress till ett ipnr. För det felet fick jag när jag skulle försöka uppdatera ett annat viruskydd (AVG). Men sen hur man löser det... Det vet jag inte=)

Har varit i kontakt med microsoft men det har hittills i stort sett bara rekommenderat ovanstående länkar.

Så jag följer denna tråd med mycket stort intresse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om datorn inte kan konvertera ett domännamn till IP så har ni DNS-problem. Detta kan bero på er hemmarouter eller problem hos internetleverantören. Äe det bara Microsoft Update som det strular med? Rekommenderar att ni bifogar innehållet i WindowsUpdate.log som finns i c:windows.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har svårt att tro att det är DNS problem. Då jag utan problem kan gå till vissa sidor till internet.

Har även problem med att uppdatera Norton 360.

Har varit i kontakt med min internetproblem och de säger att det inte är något dns problem. Då övriga dator i nätverket som kör win xp fungerar utan problem.

Sen om det verkligen är konveteringen som är problemet vet jag inte. Var bara något jag fick från avg. Men de sidor jag inte kommer in på internet så säger webbläsaren efter ett tag att adressen är ogiltigt. Fast den givetvis inte är det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta att jag lägger mig i. Jag tyckte de va onödigt att starta en ny tråd om uppdatering problem i Vista. Jag har installerat om min laptop med Vista Ultimate och det går inte att uppdatera riktigt. Den säger att jag måste ha senaste versionen av Windows Update. Detta har jag laddat ner och installerat ca 10ggr men ändå så kan jag inte söka efter några andra uppdateringar. I Update History så såg jag just att det kommit in 7 andra uppdateringar men det är ju långt ifrån alla. Det kommer inte ens upp en felkod så jag kunde inte söka bland KB först.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...