Gå till innehåll

Ctrl-Alt-Del


boxxen

Recommended Posts

Hej!

Har en liten fundering ang en bekants xp sp2 dator modell HP ??, när man trycker ctrl/alt/delete så kommer en dialogruta med endast (Avsluta akivitet,Växla till,Ny aktivitet) inga flikar eller verktygsfält etc etc, vad kan det bero på. Den datorn har också problem med det trådlösa nätverket D-Link, har ännu inga exakta uppgifter vad felet kan bero på, lär återkomma om det. Vet bara att det är nån konflikt med (master dator).

mvh boxxen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Vad jag förstår så har dom tryckt in Hp recovery skivan och gjort om allt, ska dit i morrn och rota i den, ett annat problem som dök upp, är att den hade stora problem att ta sig ut på internet, fast du dubbelklickade på (e) internetexplorer så hände det ingenting, och den har operativsystemet på D: och C: Hp recovery fat och NTFS, vet heller ej om den har två diskar (troligen inte).

mvh boxxen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta låter som en anpassad HP recovery CD för Windows XP Home edition...

HP älskar att 'förenkla' det för sig. Ju mindre möjligheter en användare har att grejja med systemet

dess enklare Support/Service insatser blir det för HP.

Skylten du beskreiver är den 'normala' Aktivitetshanterarens Programflik's undre del...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag sitter nu framför den här struldatorn(tonåringsdator) säger väl endel, hittade lite smått och gott här,

bla..Trojan.Win32.Small.js (virus) , tips behövs, Telia säkersurf hittade och bytte namn på den, och så hittade jag..AdTool.Win32.MyWebSearch.au (riskware), tips här också, scannar med avg Anti spyware nu..även den hittade Trojan.Win32.Small.js .

mvh boxxen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...