Gå till innehåll

SP1 office?


repzej

Recommended Posts

Finns en tråd redan att läsa

http://www.alltomxp.se/forum/index.php?top...icseen#msg56003

Jo, det är hela "riktiga" ServicePacken till Office 2007. Du kanske blandar ihop med Vista SP1 som inte är släppt än (inte slutgiltliga).

Jag har inte testat det själv, det blir när jag kommer hem.

Men har du office2007 så är det säkert värt att installera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Microsoft Office är programsviten som innehåller Word, Excel och Power Point bland annat.

Så om du kör någon version av Windows så är sannoliketen stor att du även har Microsoft Office i någon version, dock inget krav.

Vänligen

Åke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har testat installera office SP1 på xp och det funkar fint men när jag installerar på Vista home premium så blird et stopp. Jag får en felkod som verkar vara omöjlig att hitt lösningen på. Koden är Kod 78F WindowsUpdate_0000078F WindowsUpdate_dt000. Någon som vet vad det betyder?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har testat installera office SP1 på xp och det funkar fint men när jag installerar på Vista home premium så blird et stopp. Jag får en felkod som verkar vara omöjlig att hitt lösningen på. Koden är Kod 78F WindowsUpdate_0000078F WindowsUpdate_dt000. Någon som vet vad det betyder?

Har kollat runt men hittar inget svar på denna felkod...märkligt! Du har inte missat nån bit av koden? Har du testat att installera om?

Mv LasseG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag har installerat om denna uppdatering flera gånger men det kommer samma felkod varje gång. Jag har även laddat ner Office SP1 separat men det blir samma sak där. Jag hittar inget om detta fel på MS hemsida eller deras forum. Jag körde som sagt den separata Office SP1 filen på alla våra xp pro datorer och det funkade super bra men på vistan så är det stopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag har installerat om denna uppdatering flera gånger men det kommer samma felkod varje gång. Jag har även laddat ner Office SP1 separat men det blir samma sak där. Jag hittar inget om detta fel på MS hemsida eller deras forum. Jag körde som sagt den separata Office SP1 filen på alla våra xp pro datorer och det funkade super bra men på vistan så är det stopp.

Hitta detta men det har du säkert redan kollat "To successfully install SP1, you must have Microsoft Installer 3.1 (MSI 3.1) or higher. For more information, including instructions for downloading MSI 3.1, please see the Microsoft Knowledge Base article 942101.

och den hittar du här http://www.microsoft.com/downloads/details...;displaylang=en

hittar fortfarande inget om den felkoden...bara på en rysk sida...hmm kan inte det språket tyvärr ;)

Mv LasseG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för all hjälp. Jag har kollat det om MS installer 3.1 men enl hemsidan så stödjs ju inte Vista familjen.

"Supported Operating Systems: Windows 2000 Service Pack 3; Windows 2000 Service Pack 4; Windows Server 2003; Windows XP; Windows XP Service Pack 1; Windows XP Service Pack 2

Windows Installer 3.1 Redistributable supports Windows 2000 with Service Pack 3 or later, Windows XP, Windows XP Service Pack 1, Windows XP Service Pack 2 and Windows Server 2003. Windows Server 2003 Service Pack 1 contains Windows Installer 3.1 and therefore can't be installed or upgraded by this redistributable."

Man får väl avakta lite med denna uppdatering av office i vistan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för all hjälp. Jag har kollat det om MS installer 3.1 men enl hemsidan så stödjs ju inte Vista familjen.

"Supported Operating Systems: Windows 2000 Service Pack 3; Windows 2000 Service Pack 4; Windows Server 2003; Windows XP; Windows XP Service Pack 1; Windows XP Service Pack 2

Windows Installer 3.1 Redistributable supports Windows 2000 with Service Pack 3 or later, Windows XP, Windows XP Service Pack 1, Windows XP Service Pack 2 and Windows Server 2003. Windows Server 2003 Service Pack 1 contains Windows Installer 3.1 and therefore can't be installed or upgraded by this redistributable."

Man får väl avakta lite med denna uppdatering av office i vistan

Okej miss av mig, men testa gärna ett program som har hjälpt mig med mycket problem Windows Doctor heter det och det supportar vista, de vet jag;).

Lycka till

Mv LasseG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...