Gå till innehåll

Problem med att Media Player startar hela tiden


Gäst Naturguiden

Recommended Posts

Gäst Naturguiden

Hur i [Dåligt ordval] blir jag av med WMP Den startar ju för i [Dåligt ordval] hela tiden kan man inte bli av med  [Dåligt ordval] från datorn???

Håller på att bli knäpp på den

och jag har inget virus på datorn

[Redigerad: Dåliga ordval borttagna]

Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänligen håll en hyfsad ton i detta forum !  >:(

Tänk på att Tomten fortfarande hör dig !!! Nästa år kan du få kolbitar i paketen...  :-[

Har du Avkommenterat "Använd Spela upp automatiskt..." i <Kontrollpanelen> - <Spela upp automatiskt> ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

Ursäkta mina dåliga ordval det skall ej upprepas mera men man må få lov att bli lite ilsk ibland eller när allt bara krånglar...

Syns det inte vad jag har för OP i min Info?

Jag har Vista Ultimate x64 och wmp versionen är 11 för vista

För övrigt så använder jag mycket sällan wmp, men den drar igång ändå.

Använder VLAN, GOM eller WINAMP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...men man må få lov att bli lite ilsk ibland eller när allt bara krånglar...

Det både får och bör man göra. Hjärnan behöver sina utbrott. Personligen behåller jag mina utbrott här hemma...  ;)

Har du Avkommenterat "Använd Spela upp automatiskt..." i <Kontrollpanelen> - <Spela upp automatiskt> ?

::) har du kollat inställningarna ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du en DVD- eller musik-CD i CD/DVD-läsaren när fenomenet uppstår? Jag har då och då märkt att jag utan att göra något så poppar Windows Media Player upp på min bärbara dator. Vill dock minnas att jag inte sett problemet sedan jag installerade SP1 men jag har inte lidit av problemet sådär jättemycket och löst det genom att inte ha någon skiva i förutom när jag ska använda den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden
Har du en DVD- eller musik-CD i CD/DVD-läsaren när fenomenet uppstår? Jag har då och då märkt att jag utan att göra något så poppar Windows Media Player upp på min bärbara dator. Vill dock minnas att jag inte sett problemet sedan jag installerade SP1 men jag har inte lidit av problemet sådär jättemycket och löst det genom att inte ha någon skiva i förutom när jag ska använda den.

Nja det är snarare så att jag inte behöver göra ett dugg för att wmp skall starta...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

Nepp inte någonting.... Nu har jag flyttat en USB hubb(med 4 utgångar) från ord. usb port till ett pc -card kort med 2 utgångar och nu drar inte WMP igång när jag drar igång de externa hårddiskarna, eller sätter i ett USB minne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där har vi det... hade du sagt att Media Player startades när du stoppade i en extern hårddisk eller ett USB-minne så hade det varit löst för länge sedan. Du har gissningsvis själv valt att starta Media Player automatiskt när du stoppar i dessa eftersom det finns musik- och filmfiler där. Sök upp "Spela upp automatiskt" i startmenyn och gå in och kolla om Media Player är valt för någon kategori.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...