Gå till innehåll

[LÖST] MaxBackServiceInt.exe tar 99% CPU


peolund

Recommended Posts

Godmorgon!

Min cpu-användning är väldigt hög hela tiden,har lokaliserat det till:MaxBackServiceInt.exe.Har en Maxtor One touch 3 som extra disk och filen hör dit.Jag undrar om det finns en "enkel" lösning på detta utan att installera om etc. .

???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God morgon !

Googla på "MaxBackServiceInt.exe" så får du se...  ;)

Det enklaste är att stänga av extradisken till att börja med, för att få slut på CPU-belastningen.

Alternativt markera raden i Aktivitetshanteraren och "Killa" processen.

Nästa steg är att försöka hitta en uppdatering till Maxtor One touch 3.

Även här finns alternativ och det är att inte använda det programmet utan ett Windows standard

säkerhetskopieringsprogram.

EDIT:   Där är många andra ute i världen som har samma problem.

            De rekommenderar ett andra kopierings program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Disken är inte ansluten och vad jag ser i autostartmappen så går inget som hör till den.Om jag "killar" den i aktivitetshanteraren,startar den då jag ansluter disken automatiskt?Har haft disken ett bra tag och detta har dykit upp nu sista veckan utan att jag ser nån vettig förklaring...,får grubbla vidare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet har nog funnits från start, men eftersom Tjänsten MaxBackServiceInt går med låg prioritet

så märks den normalt inte förrän du monitorerar systemet. (Plus att processorn aldrig får ledigt...)

Ett tips från Maxtors FAQ-sida (det enda...) http://stx.lithium.com/stx/board/message?b...ssage.id=45#M45

EDIT: Kolla efter uppdateringar på:

http://www.seagate.com/ww/v/index.jsp?loca...000f5ee0a0aRCRD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har googlat nån timme och inte hittat så där jättemycket om detta.Bl a. ditt tips från forumet har jag läst,men tycker väl inte att det är en "hundralösning",men såklart bättre än ingen.Ska kolla updatering, och ev. en repinstallation från skivan kanske? En lagom morronnöt att knäcka!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, du ser vad många som har samma problem med Maxtor...

Undvik att installera om från skivan eftersom du då garanterat får tillbaka 'problemet'.

Betydligt bättre att ladda ner den senaste versionen från Maxtor's hemsida.

För Vista OT3_EMC_Vista_Update.zip :

http://www.seagate.com/ww/v/index.jsp?loca...000f5ee0a0aRCRD

Detta kittet är från 23-Apr-2007 så det är nyare än det på din skiva... !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förlåt mig..glömde nämna att det gäller en dator med xp-home installerat.. :'(....Har inte hittat nån uppdatering hos Maxtor för xp...

<<<<<hur som helst har jag avinstallerat mjukvaran onetouch backup.

allting funkar kanon nu!! :) :), jag funderar på att prova en installation i felsäkert läge...eventuellt..Eller helt enkelt strunta i onetouch backup! kan det finnas en bra tredje lösning på detta ??? ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

;D ;D ;D Tach för hjälpen!!Detta låter intressant, ska testa direkt!  ;D

Har aldrig hört om detta,men så är det väl med mycket...Jag antar att efter punkt sju "starta om",

så är det dags att installera..? Efter installation  så återställer jag direkt det jag ändrat på under MSCONFIG/Allmänt/Selektiv Start och startar om systemet igen...,korrekt?  Har skrivit ut instruktionen och är redo..

;D ;D ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  :- Nehejdå, det funkade inte med clean boot....Tack ändå för tipset, det kommer jag att ha mer nytta av!

Nu har jag stängt av funktionen efter länken som Waxinator tipsade om..

och det vart lungt..Det drar igång bara nu vid en back up. Det verkar väldigt svårt att hitta en bra lösning på nätet om detta, På Seagates support finns ingenting fast många verkar ha detta problem

och bara ber om hjälp... :'( . Eftersom själva disken funkar bra så funderar jag nu på att

avinstallera mjukvaran och köra med nån bra freeware istället...Har ni nåt bra tips, någon?

Helst nån som funkar med både XP o Vista.. ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...