Gå till innehåll

Omaktivering av Vista vid processorbyte?


peolund

Recommended Posts

Svårt att ge ett säkert svar på en sådan fråga. Det kan fungera utan problem... men det kan också bli så, att windows får så stora problem, så att du måste installera om operativsystemet. Jag har varit med om båda alternativen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte väl närmast på aktivering av licensen, men om det är så att OS måste installeras om,kan man då köra en återställning av systemet via Complete pc backup? Först installera om OS o sen fixa till övriga systemet den vägen?  ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får du bara igång systemet, efter cpu-bytet, så skall du inte behöva aktivera windows igen. Licensen "hör till" moderkortet om det är en OEM du har. CPU-byte skall inte påverka det. Complete pc backup borde fungera, om du får problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tyckte jag med, men det var en så stor förändring av systemet så det blev en " ny" dator.På microsoft var inte supporten förvånad..jag ökade från 2 till 4;a Gb,så man kan väl anta att ett processorbyte är en väldigt mycke större förändring av systemet....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MS VISTA har börjat med detta för att suga ut mer pengar av stackare som gillar att hemma pula...

ska visst bara funka ett antal gånger att "uppgradera" innan man får köpa NY licens, läste nånstans om det förr, har vi tur har de ändrat den regeln...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...