jorgeng Posted February 12, 2008 Share Posted February 12, 2008 Jag valde ett kort från digital-kameran som skrivbordsbakgrund. Några dagar senare är bakgrunden borta, vista har själv tagit bort bilden som bakgrund och nu är dens svart. Detta händer efter några dagar med ny bakgrundsbild. Någon mer som drabbats av detta? Jag hade en dreamscene-film som bakgrund, men den tog vista bort också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted February 12, 2008 Share Posted February 12, 2008 Detta är ett fenomen som uppstår om man har installerat Service Pack 1 på en Vistainstallation som är "piratad" på ett eller annat sätt, kan det stämma? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jorgeng Posted February 13, 2008 Author Share Posted February 13, 2008 Nej, jag kör OEM-version. ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted February 13, 2008 Share Posted February 13, 2008 Ok, men har du ìnstallerat SP1? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jorgeng Posted February 13, 2008 Author Share Posted February 13, 2008 Nej, jag kör svensk vista ultimate utan servicepack 1, väntar på svenskt servicepack 1. Jag uppdaterar min dator via windows update, alla uppdateringar som finns. ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jorgeng Posted March 7, 2008 Author Share Posted March 7, 2008 Nu vet jag vad det är som tog bort skrivbordsbakgrunden. Jag använder www.logmein.com, dvs fjärrstyrning och under preferences fanns ett val automatically disable wallpaper som var ibockat som standard. Hur dumt som helst att det ska vara ibockat som standard att skrivbordsbakgrunden ska tas bort och det ska vara svart skrivbord...... > Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted March 7, 2008 Share Posted March 7, 2008 De flesta fjärrstyrnings program försöker att plocka bort bakgrundsbilder eftersom de ger upphov till onödigt mycket data i bilduppdateringarna vilket tynger ner överföringen och ger en seg hantering. Fjärrstyrnings program används ju sällan i lokala snabba nätverk. Oftast styrs datorer över externa långsamma förbindelser. Jag assisterar ibland via MSN Fjärrhjälp och det är ett elände innan man minimerat alla onödiga fönster med flashiga bildväxlingar och MSN's simmande fiskar m.m. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted March 7, 2008 Share Posted March 7, 2008 Jag assisterar ibland via MSN Fjärrhjälp och det är ett elände innan man minimerat alla onödiga fönster medflashiga bildväxlingar och MSN's simmande fiskar m.m. Instämmer till fullo!! Så en uppmaning till alla som ibland får hjälp via fjärrhjälpen.... Stäng ner allt som inte måste vara igång.... innan ni kopplar upp fjärrhjälpen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts