Gå till innehåll

Vista tar bort skrivbords-bakgrund


jorgeng

Recommended Posts

Jag valde ett kort från digital-kameran som skrivbordsbakgrund.

Några dagar senare är bakgrunden borta, vista har själv tagit bort bilden som bakgrund och nu är dens svart. Detta händer efter några dagar med ny bakgrundsbild.

Någon mer som drabbats av detta?

Jag hade en dreamscene-film som bakgrund, men den tog vista bort också.

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Nu vet jag vad det är som tog bort skrivbordsbakgrunden.

Jag använder www.logmein.com, dvs fjärrstyrning och under preferences fanns ett val

automatically disable wallpaper som var ibockat som standard.

Hur dumt som helst att det ska vara ibockat som standard att skrivbordsbakgrunden ska tas bort och

det ska vara svart skrivbord......

>:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De flesta fjärrstyrnings program försöker att plocka bort bakgrundsbilder eftersom de ger upphov till onödigt

mycket data i bilduppdateringarna vilket tynger ner överföringen och ger en seg hantering. Fjärrstyrnings

program används ju sällan i lokala snabba nätverk. Oftast styrs datorer över externa långsamma förbindelser.

Jag assisterar ibland via MSN Fjärrhjälp och det är ett elände innan man minimerat alla onödiga fönster med

flashiga bildväxlingar och MSN's simmande fiskar m.m.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag assisterar ibland via MSN Fjärrhjälp och det är ett elände innan man minimerat alla onödiga fönster med

flashiga bildväxlingar och MSN's simmande fiskar m.m.

Instämmer till fullo!! Så en uppmaning till alla som ibland får hjälp via fjärrhjälpen.... Stäng ner allt som inte måste vara igång.... innan ni kopplar upp fjärrhjälpen!    :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...