Grooge Posted February 18, 2008 Share Posted February 18, 2008 I morse när jag satte mig vid datorn så upptäcker jag att en usb enhet inte laddar till datorn, får upp ett meddelande som säger att enheten måste formateras innan den kan användas ??? den fungerade när jag gick till kojs igår. det ät iomega enheten det handlar om. vore tacksam för förslag. 320 GB enheten i profilen. Fel av mig upptäcker efter att ha varit inne i diskhantering att windows byt enhets beteckning på usb enheterna så det är 750 GB som windows säger måste formateras. enheterna E: och F: har bytt beteckning ??? ??? efter att ha bytt tillbaka enhetsbeteckningarna så fungerar enhet E: som den skall men enhet F: är enligt diskhantering 128GB stor och oformaterad. Det faktiska förhållandet är att enhet F: är 750GB stor och 128GB var ledigt utrymme före krashen. Vad ända in i helv är detta och finns det något att göra eller är det bara att formatera och därmed kasta 600GB filer ??? ??? Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted February 18, 2008 Share Posted February 18, 2008 Nej, gör inget med diskarna ! Windows har antagligen missuppfattat det hela och vill därför att du skall formatera... Ta det kallt och koppla ur disken igen. Se till att de interna diskarna fungerar ordentligt. Efter nästa omstart (helt strömlös några minuter) provar du att ansluta disken igen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grooge Posted February 18, 2008 Author Share Posted February 18, 2008 Wax din avatar skulle kunna vara någon gammal kult av något slag, jag kommer att tillbe denna kult högt och rent från denna stund, jag är inget förutan dig och dina kunskaper. TACK ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts