bepees Posted February 26, 2008 Share Posted February 26, 2008 Hejsan Alla!!! ;D Vet någon vad detta är för en router? ???(se bifogad bild) Jag fick den av min far som tror att han köpt den på expert. Har tittat på kartongen och i manualen men hittar ingen tillverkare. Skulle behöva veta vilken tillverkare det är så att jag kan uppdatera firmwaren i den då den tappar ipadressen från ISP'n hela tiden. Tack på förhand //Bepees [LÖSNING] Har nu löst mitt problem. Jag gick och köpte en ny router. Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted February 26, 2008 Share Posted February 26, 2008 http://images.google.se/imgres?imgurl=http...l%3Dsv%26sa%3DN Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomorrow Posted February 26, 2008 Share Posted February 26, 2008 Vad skulle vi göra utan waxinator och Goggle ? /tomorrow Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohanF Posted February 26, 2008 Share Posted February 26, 2008 Borde väl finnas nåt Webinterface på den? Har du försökt komma åt det? Ofta ser man vad det är för router innan man loggar in. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bepees Posted February 27, 2008 Author Share Posted February 27, 2008 Jo då det finns ett webinterface men det står absolut ingenting om tillverkaren. Waxinator.. Nära men inte riktigt formen på routern är densamma men webinterfacet ser annorlunda ut och den har två antenner. Vad använde du för sökord på google? //bepees Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted February 27, 2008 Share Posted February 27, 2008 Det var det närmaste som jag kunde komma. Jag såg att det inte var exakt din modell men jag tänkte att kanske innehållet gav ledtrådar att gå vidare på. Du har i alla fall tillgång till manual på denna modell. Om du hittar en firmwareuppdatering till denna så passar den säkert din hårdvara också. Detta är tydligen en mindre känd OEM som säljs av andra mindre kända återförsäljare. Men det är väl knappt värt mödan att försöka uppgradera den, mer än just för skoj skull P.S. Sökorden ingick i ett avancerat logaritmiskt urvalskriterium som skalades via exponentiellt avancerad logisk hantering som jag inte orkar gå igenom just nu... 8) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bepees Posted February 27, 2008 Author Share Posted February 27, 2008 Heh... jo jo logisk hantering.... Tanken med uppgraderingen är för att den tappar anslutningen hela tiden. Får väl helt enkelt fortsätta den mödosamma uppletningen /bepees Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zap Posted February 27, 2008 Share Posted February 27, 2008 Finns där inga klisterlappar med några bokstäver på, tex på undersidan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bepees Posted February 27, 2008 Author Share Posted February 27, 2008 Serienummer och CE nummer finns. Inget modellnummer eller fabrikat tyvärr... /Bepees Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NisseT Posted February 27, 2008 Share Posted February 27, 2008 Inget FCC-nummer? Tycker den är lite lik den här (iaf loggan på översidan) http://www.digitalpromo.co.uk/pluscom-adsl...ail-p-1927.html /Nisse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bepees Posted February 27, 2008 Author Share Posted February 27, 2008 Joo.. det fanns det ju också.. QVZ20100000 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amar Posted March 2, 2008 Share Posted March 2, 2008 Vet inte fabrikatet av burken men enligt FCC-numret innehåller den en: Intersil Americas Inc - Wireless 801.11g Card Bus/MiniPCI https://fjallfoss.fcc.gov/prod/oet/forms/bl...tive_or_pdf=pdf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts