Guest Naturguiden Posted February 28, 2008 Share Posted February 28, 2008 Alog på datorn i morse och då kom det upp att Windows Måste Installera Drivrutiner för SSA-styrenhet Vad in i alla glösvedda är detta Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted February 28, 2008 Share Posted February 28, 2008 Vad det är för skumma grejer du har på datorn vet jag inte, ...men den här länken kanske kan ge en ledtråd! http://sv.wikipedia.org/wiki/SSA_%28static...ignment_form%29 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted February 28, 2008 Share Posted February 28, 2008 Fattar nada Kanske dags för en ominstallation Funderar hårt att gå över till xp igen men jag vet inte jag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted February 28, 2008 Share Posted February 28, 2008 Alog på datorn i morse och då kom det upp att Windows Måste Installera Drivrutiner för SSA-styrenhetVad in i alla xxxxxxxx är detta SSA - Serial Storage Architecture. En av IBM utvecklad standard för anslutning av kringutrustning. Lanseras som efterföljare till scsi. Ssa är snabbare, enklare och kräver färre trådar. Se även usb. http://cstjanster.idg.se/sprakwebben/ord.asp?ord=som Du har inte skrivit in vilket moderkort du har. Du har tydligen finesser som du inte känt till... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mumfie Posted February 28, 2008 Share Posted February 28, 2008 Saxat från cs wax Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted February 28, 2008 Share Posted February 28, 2008 Saxat från cs wax Japp, Google är ett viktigt verktyg som fler borde lära sig att använda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted February 28, 2008 Share Posted February 28, 2008 Kostigt att inte informationen i fältet fungerar så skriver jag in det igen: Moderkort: Asus M2N-E SLI Jag ser vad du har för moderkort waxinator, ser inte du vad jag har för sort ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mumfie Posted February 28, 2008 Share Posted February 28, 2008 Saxat från cs wax Japp, Google är ett viktigt verktyg som fler borde lära sig att använda. Så sant, det svåra är väl kanske att ha förmåga att sortera vad som är sant och riktigt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted February 28, 2008 Share Posted February 28, 2008 Vara källkritisk är ganska viktigt... Hur gör man när man raidkopplar diskarna ? Har ju tre sata diskar som man skall kunna koppla , skall man in i Biosen för att göra detta eller? LIte off topic fråga kan man lägga in xp på en 15-20 GB disk? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted February 28, 2008 Share Posted February 28, 2008 Kostigt att inte informationen i fältet fungerar så skriver jag in det igen:Moderkort: Asus M2N-E SLI Jag ser vad du har för moderkort waxinator, ser inte du vad jag har för sort ... Jag tänkte inte på att titta så långt ner som bland bredband och skrivare... De flesta (inkl.mig själv) placerar moderkort tillsammans med processor och minnen... Men skit samma jag har sett det nu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted February 28, 2008 Share Posted February 28, 2008 och då kommer vi fram till följande lösning eller nått? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted February 28, 2008 Share Posted February 28, 2008 Nej... Har du möjligen redan grejjat lite med RAID inställningar i BIOS ? http://www.computing.net/windowsxp/wwwboard/forum/40536.html Om det är något som ditt moderkort hanterar så skall du kunna installera drivrutinen med hjälp av din moderkorts-CD. three serial interfaces (FC, SSA, and P1394), Port ConnectorUSB - Def : SSA SCSI - Mini Centronics / DB-25 pin male Device/disk bus type Can be:I D E / ATA, IDE/ATAPI, SCSI, Floppy, USB, 1394, SSA, FibreChannel, RAID, SMART, A B I O S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts