Gå till innehåll

Behöver hjälp med trasig design i IE6


Recommended Posts

Jag använder joomla 1.14 tror jag det var och har gjort en template till sidan www.rephantverk.se som sidan ser rätt ut i firefox men internet explorer 6 så blir designen trasig, men grejen är att jag kodat för IE6 stöd så jag vet inte riktigt vart jag misslyckats, snälla ta en titt på bilderna jag lagt med och peka gärna ut missar i koden.

Ämnet flyttat av stenis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ie 6's bildhantering är annorlunda mot ie7 och firefox.

Jag har inte ie6 kvar i någon maskin men det är i css-koden du måste ändra. Man kan göra lite fultrix för att lura ie6 men man måste testa sig fram.

Om man ska kunna hjälpa dig mer specifikt måste man se koden det handlar om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej du ska inte göra några fultrix, då bryter du mot standarderna och din sida kommer att visas fel i andra läsare. Jag tror inte heller det är ditt fel, eftersom jag såg att du använde mycket PNG-bilder på hemsidan. IE6 har inte implementerat Alpha blending för PNG-bilder, vilket gör att bilderna visas helt fel i vissa fall (transparens).

Ge oss en bild på hur det ser ut i IE6 eftersom jag inte ser något fel i min läsare (Opera).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...