Gå till innehåll

Skärmen släcks när jag installerar Nvidia-drivrutinen


Lgg

Recommended Posts

Har fått ett märkligt problem med mitt Geforce 6600GT-kort. Efter att ha installerat Vista och låtit alla automatiska uppdateringar köras skall jag installera drivrutinerna för grafikkortet. Inga problem det heller förrän jag startar om datorn. Då kan jag logga in men ett par sekunder efter att skrivbordet kommit upp slocknar skärmen och går i standby-läge. Det ser ut som om datorn fortfarande funkar med skärmen släcks alltså. Jag har då varit tvungen att trycka på reset-knappen och gå in i felsäkert läge och göra en systemåterställning till en punkt före installationen av nämnda drivrutinen. Efter det funkar det igen. Verkar alltså funka med Microsofts drivrutin men inte med nVidia's. Det hör till saken att jag har säkert installerat Vista c:a 10 gånger tidigare på samma dator och aldrig haft något problem med nVidias drivrutiner. Till och med samma version som jag installerade nu (169.25).

Någon som har någon vettig lösning ????

Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...