Jump to content

Konfigurera alla program i Office 2007

Recommended Posts

Guest Naturguiden

Hej

Har installerat Office 2007 och klicka på word ikonen och då skall den configurera , sedan samma sak med alla andra program i office.  Sedan efter ett tag startar jag word igen och får då göra samma sak igen... Är det en bugg eller går det att göra något åt detta, någon som haft samma problem?

Hörde någon viska att det kan ha med brandväggen att göra, någon som kan bekräfta detta?

Guest Naturguiden

Jag klickar på iconen word efter installation och då skall den konfigurera office och det händer på alla program... kanske skall man starta om datorn innan man klickar på ett office program

Jag skall inte konfigurera ett dugg utan det är programmet som skall göra det

Guest Naturguiden

Word , exel, powerpoint  Microsoft Office programmen kan jag vara mer tydlig eller?

Samma op och samma office som förut men nu funkar det helt plötsligt inte alls

Jo, precis så är det.

Nu till frågan, är det från start -> alla program -> Microsoft Office du försöker att starta word och de andra?

Om det inte fungerar, har du provat från C:ProgramMicrosoft OfficeOffice12?

Guest Naturguiden

Från start och Skrivbordet har jag försökt

Men inte det sista varför skulle det fungera bättre därifrån?? Nyfiken

Det går att starta och använda applikationerna men dom måste configureras varje gång det är jobbigt

Configureras???

Vad menar du med det?

Vad gör du när du Configurerar???

Jag har själv också installerat det på många maskiner på jobbet men har inte "konfigurerat" en enda maskin för att kunna köra programen...

stdole32.tlb

Vad menas med detta

Det är ett typbibliotek, om du får felmeddelande om denna så får du prova med att köra installationsfilen igen för att reparera installationen

Guest Naturguiden
Om du avinstallerar helt, och gör en ominstallation, händer samma sak då?

Har försökt 3-4 gånger med olika versioner av office

Det här fattar jag inte. Jag har installerat Office 2007 alla programmen och också gjort anpassad installation, både på XP Pro och Vista vissserligen i en virtuell miljö, men aldrig upplevt det du beskriver. Är det någon speciell version av Office 2007 eller har du ett bantat OS.

Det har alltid funkat och alla programmen startar som vanligt, med att en flash kommer upp och sedan kommer programmet upp på skärmen.