Gå till innehåll

Konfigurera alla program i Office 2007


Recommended Posts

Gäst Naturguiden

Hej

Har installerat Office 2007 och klicka på word ikonen och då skall den configurera , sedan samma sak med alla andra program i office.  Sedan efter ett tag startar jag word igen och får då göra samma sak igen... Är det en bugg eller går det att göra något åt detta, någon som haft samma problem?

Hörde någon viska att det kan ha med brandväggen att göra, någon som kan bekräfta detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu förstår jag inte riktigt vart du vill komma, jag har installerat office 2007 med sp1 och jag bara startar det som vanligt... Vad är det som du ska konfigurera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

Jag klickar på iconen word efter installation och då skall den konfigurera office och det händer på alla program... kanske skall man starta om datorn innan man klickar på ett office program

Jag skall inte konfigurera ett dugg utan det är programmet som skall göra det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar fortfarande inte, vad ska konfigureras??

Du startar väl bara programmet som vanligt, och när du gör det så ska tydligen något konfigureras... vad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

Word , exel, powerpoint  Microsoft Office programmen kan jag vara mer tydlig eller?

Samma op och samma office som förut men nu funkar det helt plötsligt inte alls

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, precis så är det.

Nu till frågan, är det från start -> alla program -> Microsoft Office du försöker att starta word och de andra?

Om det inte fungerar, har du provat från C:ProgramMicrosoft OfficeOffice12?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

Från start och Skrivbordet har jag försökt

Men inte det sista varför skulle det fungera bättre därifrån?? Nyfiken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

Det går att starta och använda applikationerna men dom måste configureras varje gång det är jobbigt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går att starta och använda applikationerna men dom måste configureras varje gång det är jobbigt

Configureras???

Vad menar du med det?

Vad gör du när du Configurerar???

Jag har själv också installerat det på många maskiner på jobbet men har inte "konfigurerat" en enda maskin för att kunna köra programen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

Den skall liksom installera lite mer saker

Hör av mig senare med en Skärmdump om det kommer upp igen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

stdole32.tlb

Vad menas med detta

Det är ett typbibliotek, om du får felmeddelande om denna så får du prova med att köra installationsfilen igen för att reparera installationen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

Och jag gör det ... proget funkar jag arbeter i det stänger ner det och sedan blir det samma visa igen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden
Om du avinstallerar helt, och gör en ominstallation, händer samma sak då?

Har försökt 3-4 gånger med olika versioner av office

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här fattar jag inte. Jag har installerat Office 2007 alla programmen och också gjort anpassad installation, både på XP Pro och Vista vissserligen i en virtuell miljö, men aldrig upplevt det du beskriver. Är det någon speciell version av Office 2007 eller har du ett bantat OS.

Det har alltid funkat och alla programmen startar som vanligt, med att en flash kommer upp och sedan kommer programmet upp på skärmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...