Gå till innehåll

Bort med Microsoft Silverlight


Up2

Recommended Posts

Hallå!

Jag har blivit mycket irriterad på Microsoft den senast tiden, och då inte allmänt om Microsoft, utan om Silverligt, en flash-konkurrent till Adobe Flash (Microsoft-monopol...). Hur som helst dykter det jämt upp en ruta på ett antal Microsoft-webbplatser, t.ex. Microsoft Download Center. Sidan frågar om jag vill installera Silverligt och få "en bättre Internetupplevelse". Jag är kritisk mot Microsofts monopol, så jag vägrar installera Silverligt. Men gång på gång dykter rutan upp. Försöker jag blockera rutan med Adblock Plus och Element Hiding (båda ett tillägg till Firefox), så hjälper det inte. Efter ett hårt samtal med en Microsoft-support får jag svaret att det inte går att ta bort rutan eftersom de vill konkurrera med Adobe (Microsoft-monopol...), rutan finns alltid kvar fram tills att Microsoft Silverligt har dominerat marknaden på flashbasserat webbinnehåll..... bla bla........

Finns det någon som känner till hur man tar bort denna irriterande ruta som dyker upp? Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installera det! ;D ;D ;D ;D

Som jag nämnde tidigare, ALDRIG MICROSOFT SILVERLIGHT

Om du gillar deras sätt att ta monopol på marknaden, så var så god. Jag hindrar dig inte.

"Hallå!

Jag har blivit mycket irriterad på Microsoft den senast tiden, och då inte allmänt om Microsoft, utan om Silverligt, en flash-konkurrent till Adobe Flash (Microsoft-monopol...). Hur som helst dykter det jämt upp en ruta på ett antal Microsoft-webbplatser, t.ex. Microsoft Download Center. Sidan frågar om jag vill installera Silverligt och få "en bättre Internetupplevelse". Jag är kritisk mot Microsofts monopol, så jag vägrar installera Silverligt. Men gång på gång dykter rutan upp. Försöker jag blockera rutan med Adblock Plus och Element Hiding (båda ett tillägg till Firefox), så hjälper det inte. Efter ett hårt samtal med en Microsoft-support får jag svaret att det inte går att ta bort rutan eftersom de vill konkurrera med Adobe (Microsoft-monopol...), rutan finns alltid kvar fram tills att Microsoft Silverligt har dominerat marknaden på flashbasserat webbinnehåll..... bla bla........

Finns det någon som känner till hur man tar bort denna irriterande ruta som dyker upp? Tack på förhand!"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det någon som känner till hur man tar bort denna irriterande ruta som dyker upp? Tack på förhand!

Vad MS gör på sin egen Webplats är ju svårt att göra något åt.

Däremot om junket släpps ut i det fria så lär det diskuteras

Du kan alltid ställa en fråga till Adblock Plus forum

http://adblockplus.org/forum

Tvivlar på att Vladimir plus de andra filterknådarna gör något.

Sen tror jag inte MS klarar att sätta prislappen rätt för utvecklarnas miljö så

då blir det aldrig ett problem mer än på MS sidor inkl kanske Yahoos  :D.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå!

Jag har blivit mycket irriterad på Microsoft den senast tiden, och då inte allmänt om Microsoft, utan om Silverligt, en flash-konkurrent till Adobe Flash (Microsoft-monopol...).

Men man kan ju se SL som en konkurrent till Adobes monopol? Dessutom kan du ju ha bägge parallellt. Whats the big deal?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...