Gå till innehåll

Problem med drivrutin till dvd/cd-rom enhet?


Recommended Posts

Hej på er!

Min dvd/cd-enhet la av idag när jag skulle sätta in en skiva och spela. Det är en Asus DRW-2014L1T. Enligt enhetshanteraren så var drivrutinen skadad eller saknades, se bild.

Ska man försöka uppdatera drivrutinen via enhetshanteraren eller bör man jaga rätt på den på asus hemsida kanske? Tacksam för hjälp :)

my.php?image=felvi6.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa detta först:

http://support.microsoft.com/kb/270008/sv

Det finns en tråd här inne också: http://www.alltomxp.se/forum/index.php?topic=5429.0

Strunta i anledningen på MS lösning, bara kolla om det hjälper.

Mange

Nu glömde jag skriva att jag är något tekniskt handikappad ibland och jag förstår inte riktigt vad det är man ska göra ifrån den länken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förösker lite försiktigt:

Ta det VÄLDIGT lugnt och se till att inte trycka någonstans när du är inne i registereditern förrän du vet att du hittat rätt.

Tryck Start/kör. I raden skriver du "regedit" utan situationstecken. I vänstra fältet klickar du dig fram till "HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetControlClass{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}" och följer instruktionerna. I högerfältet ska du nu se Upperfilters och/eller Lowerfilters... värdena under dessa ska bort.

Enklare kan jag inte förklara det tror jag.

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orkar inte kolla va ni håller på me, men högerklicka på nyckeln 4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318 o spara den, ifall de går åt hlvt..  :D

Och på värdena, bara dubbelklicka, så får du upp en ruta med värden som du kan ta bort. Tror de va så Manneman menade? Men du har i alla fall en säkerhetskopia.  8)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...