dexter Posted April 19, 2008 Posted April 19, 2008 Hej Jag kör Vista x64 Ultimate,sökte via Vistas searchbar men hitta endat filer på C: Datorn sökte alltså endast igenom min C: disk och strunta totalt i mina andra diskar (D: F:) Då undrar jag om de kan vara nån inställning jag missat? Quote
Grooge Posted April 19, 2008 Posted April 19, 2008 Kontrollpanelen, indexeringsalternativ, ändra. Quote
dexter Posted April 19, 2008 Author Posted April 19, 2008 Kontrollpanelen, indexeringsalternativ, ändra.ah okej, men vad ska jag ställa in de på?ska jag bock i/ur alla eller vad ger bäst resultat? Quote
Grooge Posted April 19, 2008 Posted April 19, 2008 Tja är väl en fråga om vad du anser dig behöva indexerat, och vad du har för burk om den orkar indexera allt avråds av vissa. själv indexerar jag allt 4 hårddiskar på 1TB totalt och märker inga problem. Quote
dexter Posted April 19, 2008 Author Posted April 19, 2008 Då förstår jag lite bättre men att den inte hittar saker man söker förstår jag inte. Är de för att just dom inte är indexerade? Quote
waxinator Posted April 19, 2008 Posted April 19, 2008 Precis som Grooge skriver...med ett litet extra knapptryck... Indexeringsalternativ - Ändra - Visa alla platser - bocka i alla platser / diskar som skall indexeras. ...tillbaka igen till Indexeringsalternativ - Avancerat - fliken Filtyper - som du ser är inte alla filtyper markerade. Nertill i samma flik väljer du om även innehållet i filerna skall indexeras (det tar tid...). Om du nu har ändrat något kan man välja att indexera om alltihopa igen med "Återskapa" i första fliken. Det är inte själva filerna som det ändras i, utan en Indexfil skapas där alla valda filers egenskaper (och innehåll) registreras. Denna Indexfil (Windows.edb + hjälpfiler) används sedan för att snabbsöka i över vad som finns på diskarna utan att behöva gå ut på diskarna och titta igen. Indexfilen är en form av databas placerad på vald Indexplats. För att se hur mycket plats Indexeringsfilerna tar så se egenskaper på foldern: C:ProgramDataMicrosoftSearch (DataApplicationsWindows >300MB ). Quote
repzej Posted April 19, 2008 Posted April 19, 2008 när jag trycker på start så fick jag förut upp "sök" i den högra spalten som ett altenativ, men nu har den plötsligt försvunnit fast alla andra är kvar? hur får jag tillbaks den? Quote
waxinator Posted April 19, 2008 Posted April 19, 2008 Det Sök... -valet har hamnat ovanför Start -knappen. Du kan där (Påbörja sökning) skriva in valfria sökord och få upp resultaten ovanför. Via Start -knappens Egenskaper - Startmenyn - Anpassa - kan du ange hur avancerad sökning som skall göras. Quote
Recommended Posts