Gå till innehåll

Linksys WRT54GL - adminlösen?


Recommended Posts

Jag behöver skapa en nätverks nyckel till mitt trådlösa nät. Jag kommer in på routern men när jag trycker på "Wireless" så ska jag ange användarnamn och lösenord. I manualen står det att användarnamnet ska vara blankt och lösenordet admin. Men det fungerar inte. Jag har provat trycka reset på routern, och den har blivit återställd men standard lösenordet fungerar inte. Jag har provat massa andra standard lösenord som t.ex. anv. Admin, pass Admin och jag har provat anv. admin, pass. password och en del annat. Men med utan goda resultat.

Manualen: http://www.linksys.com/servlet/Satellite?b...d=7719877241B04

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att du skrivit in adressen 192.168.1.1 i IE7 (eller FF) så får du upp rutan för inloggning i burken.

Det är här du lämnar Username: [tomt] och sedan Password: admin

Ingen annan stans krävs lösenord (?). Det du kanske missar är att Router password sätter du själv genom att

skriva eget påhittat lösenord två gånger.

Router Password

Local Router Access

Router Password Enter a new Password for the Router.

Re-enter to confirm Enter the Password again to confirm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att reseta routern på ett säkert sätt..... håll inne resetknappen 10 sekunder, och starta sedan om routern (dra ur strömkabeln)! .....ifall det kanske var där det misslyckats!    ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det lustiga är när jag skriver in 192.168.1.1, då kommer det ingen inloggning. Men när jag trycker på flikarna t.ex. Wireless då kommer inloggningsrutan fram.

Men jag ska testa trycka reset igen och dra ut alla sladdar från routern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...