Gå till innehåll

Problem med Office 2007 efter SP3


rt-head

Recommended Posts

när jag öppnar word efter att installeart sp 3 får jaf upp en ruta om makrosäkerhet ...samt en hjälpsida hur jag blir av med problemet.

men men.....så lätt var det inte....gjort enligt hjälpsidan,men den poaar upp hur jag änn beter mig.

man får trycka på ok nåra ggr och på stäng så försvinner den till slut.

väldigt nerverande.....nån kanske kan hjälpa mig bli av med den......utan att behöva omistallera word....?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Starta Word och tryck på Officeknappen, längst upp i vänstra hörnet! Där väljer du Word-alternativ, längst ner i rutan! Sen går du till "Säkerhetscenter / Inställningar för Säkerhetscenter / Macroinställningar"..... där har du några inställningar för macro som du kan laborera med! Min står på "Inaktivera alla macro och visa ett meddelande", och jag har inga sådana problem som du beskriver!  ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur gör jag då?...för att fixa ett sånt?

När du får upp felmeddelandet, så trycker du på tangenten Print Scrn! Sen öppnar du valfritt bildbehandlingsprogram (t.ex. Paint) och klistrar in bilden som nu ligger i windows kopieringsfunktion. I Paint väljer du helt enkelt "Redigera / Klistra in" i menyn! Du får då upp en bild på hela din skärm, så som den såg ut när du tryckte på Print Scrn! Denna bild kan du nu, med hjälp av menyn "Bild", beskära så att du bara får själva felmeddelandet kvar! När du är nöjd med bilden så väljer du "Arkiv / Spara som..." och sparar bilden i t.ex .jpg-format. Sen bifogar du din bild i medelande här!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...