Gå till innehåll

Mystiskt program


jperss10

Recommended Posts

Jag har problem med att ett mystiskt program inte vill starta. Detta händer inte alltid men ibland. Då syns det en ikon i aktivitetsfältet precis som ett program som är öppet.(Se bifogad bild)

Hur gör jag för stt kolla vilket program detta är, går det att logga eller något sådant?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tryck "ctrl"+"alt"+"delete"samtidigt så startar du aktivitetshanteraren. Under fliken program så ser du vilka program som är igång och listas i aktivitetsfältet samt vilken status dessa har, dvs om de är igång eller har nåt problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, detta har jag givetvis redan provat. Problemet är att det inte visar att något program är igång. Rutan är alltså tom.

Man får inte någon hjälp av att titta på processerna heller.

Det är därför jag tycker det hela är lite mystiskt....virus & spyware scanning är även det utfört med olika program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft detta mycket irriterande fel...

Jag försökte högerklicka på rutan och maximera, flytta, ändra storlek... men allt som hände

var att muspekaren hoppade upp i vänster övre hörn.

Jag är nu bara osäker på vad som löste felet den gången...

om det nu var byte av grafikdrivrutinen... hummmm. Det var i alla fall ologiskt minns jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...