Gå till innehåll

Strul med Logitech MX Revolution i Vista


ron

Recommended Posts

Någon annan som har strul med denna mus?

Den laggar alltid. Använder jag plattan på mitt edge tangentbord, inget lagg alls. Får alltid vänta när jag ska flytta musen för den (pilen) flyttar sig inte direkt.

Har logitechs senaste programvara

Har två saker anslutna via blåtand, mus och tangentbord.

Är så less på den snart så jag kopplar in min gamla trådmus från MS igen.

Får alltid flytta den långsamt annars hackar det och den stannar emellanåt (pilen).

Vad kan det bero på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon annan som har strul med denna mus?

Den laggar alltid. Använder jag plattan på mitt edge tangentbord, inget lagg alls. Får alltid vänta när jag ska flytta musen för den (pilen) flyttar sig inte direkt.

Har logitechs senaste programvara

Har två saker anslutna via blåtand, mus och tangentbord.

Är så less på den snart så jag kopplar in min gamla trådmus från MS igen.

Får alltid flytta den långsamt annars hackar det och den stannar emellanåt (pilen).

Vad kan det bero på?

Jag har för länge sen konstaterat att Logitechs programvaraor är ett hafsverk utan dess like! Du kan prova med att avinstallera själva programvaran och köra musen med microsofts basdrivrutiner i stället.... det har fungerat för mig.... fast man förlorar ju alla extrafunktioner som finns inbyggda i musen!    :-

Edit: Trådlösa musar är ganska känsliga för dåliga batterier också!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon annan som har strul med denna mus?

Den laggar alltid. Använder jag plattan på mitt edge tangentbord, inget lagg alls. Får alltid vänta när jag ska flytta musen för den (pilen) flyttar sig inte direkt.

Har logitechs senaste programvara

Har två saker anslutna via blåtand, mus och tangentbord.

Är så less på den snart så jag kopplar in min gamla trådmus från MS igen.

Får alltid flytta den långsamt annars hackar det och den stannar emellanåt (pilen).

Vad kan det bero på?

Jag har för länge sen konstaterat att Logitechs programvaraor är ett hafsverk utan dess like! Du kan prova med att avinstallera själva programvaran och köra musen med microsofts basdrivrutiner i stället.... det har fungerat för mig.... fast man förlorar ju alla extrafunktioner som finns inbyggda i musen!    :-

Edit: Trådlösa musar är ganska känsliga för dåliga batterier också!

Jag har den på laddaren när den går ner på en plutt...av fyra.

Ska testa MS egna, tack för tipset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har alltid haft enormt lagg med Logitechs trådlösa möss om USB-adaptern satts på baksidan av PC'n.

Det är en bärbar HP-dator med usbpinnen i framkant på datorns vänstra sida. Där sitter den till musen och den till tangentbordet. Så ung. 20-30cm från där jag brukar ha musen när jag använder den. Dessutom är det ju blåtand, så räckvidden ska ju vara bättre/längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har alltid haft enormt lagg med Logitechs trådlösa möss om USB-adaptern satts på baksidan av PC'n.

Det är en bärbar HP-dator med usbpinnen i framkant på datorns vänstra sida. Där sitter den till musen och den till tangentbordet. Så ung. 20-30cm från där jag brukar ha musen när jag använder den. Dessutom är det ju blåtand, så räckvidden ska ju vara bättre/längre.

Om även tangentbordet är blåtand, så borde du inte behöva mer än 1 usb-pinne.... kanske det kan vara där problemet ligger? Jag uppfattar det som att du har en usb-pinne till varje enhet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har alltid haft enormt lagg med Logitechs trådlösa möss om USB-adaptern satts på baksidan av PC'n.

Det är en bärbar HP-dator med usbpinnen i framkant på datorns vänstra sida. Där sitter den till musen och den till tangentbordet. Så ung. 20-30cm från där jag brukar ha musen när jag använder den. Dessutom är det ju blåtand, så räckvidden ska ju vara bättre/längre.

Om även tangentbordet är blåtand, så borde du inte behöva mer än 1 usb-pinne.... kanske det kan vara där problemet ligger? Jag uppfattar det som att du har en usb-pinne till varje enhet!

Ja, eftersom de levererades med det. Köpte enheterna var för sig. Kan ju testa att dra ur den till musen. Den till tangentbordet har en knapp så den kan man nog inte dra.

Testade att dra den till musen. Då dog den. Datorn kan inte hitta musen utan dess egen pinne...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, eftersom de levererades med det. Köpte enheterna var för sig. Kan ju testa att dra ur den till musen. Den till tangentbordet har en knapp så den kan man nog inte dra.

Testade att dra den till musen. Då dog den. Datorn kan inte hitta musen utan dess egen pinne...

Det spelar nog ingen roll vilken pinne du använder, men du kan nog bli tvungen att kofigurera grejerna via Kontrollpanelen / Bluetooth-enheter.... det funkar kanske inte om du bara rycker ur den ena!

Edit: I princip skall du kunna lägga till hur många enheter du vill på en enda bluetooth-adapter!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, eftersom de levererades med det. Köpte enheterna var för sig. Kan ju testa att dra ur den till musen. Den till tangentbordet har en knapp så den kan man nog inte dra.

Testade att dra den till musen. Då dog den. Datorn kan inte hitta musen utan dess egen pinne...

Det spelar nog ingen roll vilken pinne du använder, men du kan nog bli tvungen att kofigurera grejerna via Kontrollpanelen / Bluetooth-enheter.... det funkar kanske inte om du bara rycker ur den ena!

Edit: I princip skall du kunna lägga till hur många enheter du vill på en enda bluetooth-adapter!

Jag gick via den. Sökte nya enheter, det enda som hittades var mobilen som ligger i andra änden på huset...

Tack för hjälpen iaf, uppskattas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har själv alla mina bluetooth-enheter på samma pinne, så jag vet att det funkar, (mus, tgb, telefon),... jag har dock inte Logitech längre utan Microsoft! Jag skulle tro att Windows redan har "placerat" din mus, och att du därför måste avinstallera musen helt, starta om datorn, och sedan söka och lägga till den som ny enhet! Du kan ju testa om du orkar.... med risk att det fortfarande inte funkar!    ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har själv alla mina bluetooth-enheter på samma pinne, så jag vet att det funkar, (mus, tgb, telefon),... jag har dock inte Logitech längre utan Microsoft! Jag skulle tro att Windows redan har "placerat" din mus, och att du därför måste avinstallera musen helt, starta om datorn, och sedan söka och lägga till den som ny enhet! Du kan ju testa om du orkar.... med risk att det fortfarande inte funkar!     ;)

Tack. :)

Det finns ju en blutoothhistoria inbyggd i datorn, dessutom. Så jag borde inte behöva någon usbgrej alls. Till tangentbordet, däremot, så ska jag nog ha usbpinnen eftersom där finns en aktiveringsknapp (som det alltid är på trådlösa tangentbord och dess mottagare).

Ska testa om en stund. Återkommer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack. :)

Det finns ju en blutoothhistoria inbyggd i datorn, dessutom. Så jag borde inte behöva någon usbgrej alls. Till tangentbordet, däremot, så ska jag nog ha usbpinnen eftersom där finns en aktiveringsknapp (som det alltid är på trådlösa tangentbord och dess mottagare).

Ska testa om en stund. Återkommer

ahaaa.... ännu en tranciever alltså! Jag är absolut inte säker, men man kan ju misstänka att det kan bli strul med flera aktiva trancievers på en gång! Du kanske skulle avaktivera den inbyggda om du nu vill ha kvar usb-pinnen? Som sagt.... du får prova dig fram!  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon annan som har strul med denna mus?

Den laggar alltid. Använder jag plattan på mitt edge tangentbord, inget lagg alls. Får alltid vänta när jag ska flytta musen för den (pilen) flyttar sig inte direkt.

Har logitechs senaste programvara

Har två saker anslutna via blåtand, mus och tangentbord.

Är så less på den snart så jag kopplar in min gamla trådmus från MS igen.

Får alltid flytta den långsamt annars hackar det och den stannar emellanåt (pilen).

Vad kan det bero på?

Jag har en MX Revolution till datorn med Vista på.

Men upplever inga större sk. "lagg". I varje fall inte störande att markören fryser sig, laggar för mycket i spel osv. Men nu kör jag utan programvaran SetPoint 4.40 och tycker mig det fungerar bättre så. (kanske bara jag som tycker så...men,men)...Inställnnigarna sköter jag via Kontrollpanelen eller inne i spelen etc.

/Anderzzon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Tog bort logitechs programvara. Musen är bara helt perfekt nu. Laggar aldrig.

Nackdelen med musen är att man tappar en del funktioner.

En ännu större nackdel är att Logitech har kombinerad programvara till DiNovo Edge pch MX Revolution. Detta gör att jag tappat alla (=många) specialfunktioner till tangentbordet. Typ alla dubbelfunktioner på F-tangeneterna, volymreglaget och lite till.

Nu packas nämligen DiNovo edge och MX revolution i ett paket (vilket det inte var när jag köpte) så därför gemensam programvara. :( :(

Så finns det någon programvara enbart till DiNovo Edge? Jag har inte hittat någon iaf...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sitter på en Logitech MX518, samt Logitech G15 tagentbord! kör logitechs setpoint samt logitech G-series keyboard profiles! och allting funkar hur bra som helst! aldrig haft problem i vista med något av min hårdvara! testat att dra hem dom senaste programvaran för din mus och tagentbord från logitechs hemsida?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sitter på en Logitech MX518, samt Logitech G15 tagentbord! kör logitechs setpoint samt logitech G-series keyboard profiles! och allting funkar hur bra som helst! aldrig haft problem i vista med något av min hårdvara! testat att dra hem dom senaste programvaran för din mus och tagentbord från logitechs hemsida?

Köpte musen först. Hade originalprogram med den. Sedan köpte jag edge och la in senaste programvaran och i den finns stöd för musen också, vilket är dåligt. Så lägger jag in drivisar/program som följde musen så skriver programvaran till tangentbordet över dessa och musen laggar otroligt mycket.

Men om det inte går får jag köra som kjag gör, hellre fungerande mus (MS drivisar i vista) och utan program till tangentbordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...