Gå till innehåll

Inget ljud i datorn efter att ha bytt datorlåda


Tony

Recommended Posts

Har bytt till en ny datorlåda och efter det har jag inget ljud i högtalarna. I övrigt fungerar allt.

Har kört "Sound manager" , det är ASUS AC 97 ljuddrivrutiner, och den säger att alla anslutningar är okej.

Har inte gjort några förändringar med datorn förutom att ha flyttat över allt till den nya lådan.

Har kontrollera i ljuddrivrutinerna att allt är okej. När jag drar ut kontakten ur datorn så hörs det ett litet "brumljud" precis när den ska åka ut. det verkar som om allt är okej, men det låter inget

Vad är det för fel.

Tony

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Råkade ut för samma sak för ett tag sedan och då var det en lödning av en kabel till ljuduttaget på fronten som lossnat - efter att ha fixat detta så återkom ljudet

Kan va värt att kolla

MVH

Göte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla kort som satt i gamla lådan sitter på samma plats.

Kabeln till ljuduttaget fram har jag inte kopplat in. i övrigt sitter alla saker på samma plats som tidigare.

skall kanske prova med att ta ur alla kort för att se om det blir någon ändring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Instämmer med JohanF.

Har du förut låtit ljudet att gå via frontuttaget och tillbaka och du nu kopplar ur denna väg så tappar du ljudet baktill.

Normalt om du sätter i hörlur eller högtalare framtill så kommer ljudet till bakre uttaget att kopplas ifrån.

Beroende på moderkort så hanteras detta med byglar i sället för kabel, eller via BIOS "Front panel support"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för all hjälp.

Satte i kontakten till ljudet fram, och ljudet fungerar! Fantastiskt att jag glömde detta. men det är väl åldern (62).

Tack än en gång. vad skulle man göra utan er hjälp.

Tony.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...