Salle Posted May 27, 2008 Posted May 27, 2008 Hej! Är det någon som kan tipsa om vilka program som skall tas bort från nedanstående bilden utan att det blir någon risk? Tack! Quote
e-son Posted May 27, 2008 Posted May 27, 2008 Svårt att säga om du inte drar isär kolumnerna, så att man kan läsa allt som står under "Startobjekt" och "Kommando"..... sätt pekaren på avskiljaren mellan kolumnerna, håll ner vänster musknapp och dra åt höger! Quote
L-L Posted May 27, 2008 Posted May 27, 2008 Mmm, vi behöver veta mer! Men den där raden med Java skulle jag gissa har med uppdatering av Java att göra, den hade jag tagit bort. Och Realtek hade jag kryssat bort, ljudet skall fungera ändå. Det är förmodligen en kontrollpanel som låter dig finjustera ljudet. LA Quote
e-son Posted May 27, 2008 Posted May 27, 2008 Som LeoniAquila säger.... Java och Realtek kan du möjligen bocka av. Dom andra hade jag inte rört om jag var som dig! Vill du kolla vad dom olika startprogrammen är för något, så finns det en bra lista på nedanstående länk! http://www.bleepingcomputer.com/startups/ Quote
L-L Posted May 28, 2008 Posted May 28, 2008 Jag skulle nog vända på resonemanget och fråga mig vad jag behöver i min autostart för att kunna köra systemet så som jag vill, få en tillräcklig säkerhetsnivå osv. Det enda jag tycker ser riktigt viktigt ut är AVG... men bäst att kolla vad de andra har för funktion! LA Quote
Recommended Posts