Gå till innehåll

Kan jag ta bort SP1 och SP2?


LionKing

Recommended Posts

Hej!

Börjar med att be om ursäkt för att jag tar upp ett ämne som jag tror nyligen varit uppe, men jag kan inte hitta tråden.

Jag har nu kört SP3 i några veckor och aldrig haft några som helst problem. Så nu ser jag ingen anledning till att ta bort 3:an och köra 2:an. Men möjligheten finns väl kvar vilket betyder att det finns en hel massa filer som tar onödig plats på hårddisken.

Var finns dom, och hur säkert/osäkert är det att slänga dom? Antar att dom finns under C:WINDOWS.

Om jag inte minns fel har Stenis skrivit om detta nyligen. Kan du eller någon annan svara en gång till eller länka till tråden som jag tror finns någonstans?

Tacksam för hjälp!

LionKing

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan!

Vet ju inte hur du har installerat XP eller uppdaterat den, jag kör ju själv med nlite o integrerar SP3 med den o då behöver man ju inte bry sig om sp1,sp2 den lägger bara till det den behöver så att säga o det som är nytt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har cirka 500 MB återställningsfiler sparade under C:WINDOWSServicePackFiles

http://support.microsoft.com/kb/947311/

Du kan radera foldern manuellt. Försöker du senare att avinstallera "Windows XP Service Pack 3"

så får du meddelande om att det redan är gjort och frågan om du vill ta bort raden från listan.

Du kan väl låta raden vara kvar som info om att SP3 är installerad...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LionKing!

Varför ska man bekymra sig om dessa filer. Dagens moderna datorer med minsta diskstorlek på 40GB som min äldsta dator från 2001 har, bryr sig inte ett skvatt om att dom ligger kvar och den funkar också  precis som när den var ny. Viss rensning görs ju efter installationen av SP3, vilket installationen också säger, om man följer vad som sker på skärmen. Dagens datorer med stora diskar runt 250GB bryr sig inte alls om detta. Mitt råd är att strunta i att försöka få bort dessa filer, utan använd datorerna till det dom är till för.

Däremot så kan det vara bra att städa bort onödiga filer, via EasyCleaner av Toni Helenius eller CCleaner bägge är OK eller till registret jv16 PowerTools som jag använder, jag städar inte registret med EasyCleaner eller CCleaner det är säkrast med jv16 Powertools. Ett bra defragmenteringsprogram är också behövligt. Jag använder Diskeeper som går med automatik. PerfecktDisk är också OK till detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...