Gå till innehåll

FRA-lagen?


Gäst DimensionX

Recommended Posts

Gäst DimensionX

Inte ens kinesiska regimen knäckte PGP kryptering trots många försök, det är enkelt för vilken terrorist som helst att inte synas. Till och med för dig och mig Plun.

Men, räknar vi Håkon, 3 år, med sin leksakspistol som potentiell terrorist så kommer saken i ett annat läge förstås. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 73
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Gäst DimensionX
DimensionX ställer frågor till mig. Besvarar dom åt mig också! eek

Jag avslutar diskussionen här!

Skulle jag också gjort i ditt läge Bäver. ;)

Såvida du inte tycker motsatsen till detta förstås?

"Sverige är INTE ett land belastat av terrorism."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle jag också gjort i ditt läge Bäver. ;)

DimensionX jag avslutar för att du ställer en fråga till mig. I nästa inlägg besvarar

du denna åt mig.

Har aldrig varit med om något liknande. eek

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte ens kinesiska regimen knäckte PGP kryptering trots många försök, det är enkelt för vilken terrorist som helst att inte synas. Till och med för dig och mig Plun.

Men, räknar vi Håkon, 3 år, med sin leksakspistol som potentiell terrorist så kommer saken i ett annat läge förstås. :P

Jo nu finns det då betydigt kraftfullare burkar för att knäcka krypteringar....

Sen är det då frågan om att hitta mönster och små ledtrådar.

Konkret handlar det om det här:

http://www.cabinetoffice.gov.uk/media/cabi...july_report.pdf

Man kan gå direkt till sidan 15.....  betydligt viktigare än mina "kakrecept" i min burk att inte ge sådana här dårar chansen......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Skulle jag också gjort i ditt läge Bäver. ;)

DimensionX jag avslutar för att du ställer en fråga till mig. I nästa inlägg besvarar

du denna åt mig.

Har aldrig varit med om något liknande. eek

Hade du svarat annorlunda?

Sverige är terroristbelastat och känt som ett land för terrorister?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Inte ens kinesiska regimen knäckte PGP kryptering trots många försök, det är enkelt för vilken terrorist som helst att inte synas. Till och med för dig och mig Plun.

Men, räknar vi Håkon, 3 år, med sin leksakspistol som potentiell terrorist så kommer saken i ett annat läge förstås. :P

Jo nu finns det då betydigt kraftfullare burkar för att knäcka krypteringar....

Sen är det då frågan om att hitta mönster och små ledtrådar.

Konkret handlar det om det här:

http://www.cabinetoffice.gov.uk/media/cabi...july_report.pdf

Man kan gå direkt till sidan 15.....  betydligt viktigare än mina "kakrecept" i min burk att inte ge sådana här dårar chansen......

Rena nojjan Plun, speciellt i ett land som Sverige. Vi är inte belastade av terrorism.

Det ena vi är belastade av är nojja för "potentionell terrorism". Alltså något som inte finns.

Resultatet av det ser du när 3 åringar kan bli misstänkta terrorister,

Ren nojja med andra ord. Och Bush satte igång allt detta. Suck!

Skall hela svenska folket avlyssnas för att en del är nojjiga? När inrättar vi läger för "potentionella terrorister?"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade du svarat annorlunda?

Jo, det hade jag gjort om jag hade fått besvara frågan.

Du ställde frågan och besvarade den åt mig.

Det kallas åsiktsdiktatur. Har man inte samma åsikter som DimensionX så blir man överkörd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Hade du svarat annorlunda?

Jo, det hade jag gjort om jag hade fått besvara frågan.

Du ställde frågan och besvarade den åt mig.

Det kallas åsiktsdiktatur. Har man inte samma åsikter som DimensionX så blir man överkörd.

Det var bara för att du undvek att svara.

Så, vad är ditt svar?

Den här gången får du göra det som du skulle gjort först, att svara själv. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rena nojjan Plun, speciellt i ett land som Sverige. Vi är inte belastade av terrorism.

Det ena vi är belastade av är nojja för "potentionell terrorism". Alltså något som inte finns.

Resultatet av det ser du när 3 åringar kan bli misstänkta terrorister,

Ren nojja med andra ord. Och Bush satte igång allt detta. Suck!

Skall hela svenska folket avlyssnas för att en del är nojjiga? När inrättar vi läger för "potentionella terrorister?"

Nejdå... det är ingen "nojja" utan rena realiteterna.  Se DNs framsida...

Däremot förstår jag inte "nojjan" som ett fåtal högljudda gapar om....  ???

Det här är frågan om underättelsetjänst.....  jaga terrorism och rent försvar för ett modernt samhälle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Rena nojjan Plun, speciellt i ett land som Sverige. Vi är inte belastade av terrorism.

Det ena vi är belastade av är nojja för "potentionell terrorism". Alltså något som inte finns.

Resultatet av det ser du när 3 åringar kan bli misstänkta terrorister,

Ren nojja med andra ord. Och Bush satte igång allt detta. Suck!

Skall hela svenska folket avlyssnas för att en del är nojjiga? När inrättar vi läger för "potentionella terrorister?"

Nejdå... det är ingen "nojja" utan rena realiteterna.  Se DNs framsida...

Däremot förstår jag inte "nojjan" som ett fåtal högljudda gapar om....  ???

Det här är frågan om underättelsetjänst.....  jaga terrorism och rent försvar för ett modernt samhälle.

Att "War against terrorism" gått till grov överdrift och blivit nojja trodde jag att de flesta hade sett.

Att se en 3 åring som terrorist säger väl en del om hur mycket det gått överstyr?

Fråga gärna de som råkat ut för kriget mot terrorismen får du höra. Och det är åtskilliga vid det här laget. Kriget där hela grupper av människor setts som "potentiella terrorister". Rent sorgligt att läsa om. för att inte tal om hur mycket det har kostat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att "War against terrorism" gått till grov överdrift och blivit nojja trodde jag att de flesta hade sett.

Att se en 3 åring som terrorist säger väl en del om hur mycket det gått överstyr?

Fråga gärna de som råkat ut för kriget mot terrorismen får du höra. Och det är åtskilliga vid det här laget. Kriget där hela grupper av människor setts som "potentiella terrorister". Rent sorgligt att läsa om. för att inte tal om hur mycket det har kostat.

Jo det är nog värt priset isf att ha några stollar som spränger sig i luften eller viftar med en Kalashnikov....

ykXkwVvxT.jpg

Men det ska väl "tuttenuttas" med de här också.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Att "War against terrorism" gått till grov överdrift och blivit nojja trodde jag att de flesta hade sett.

Att se en 3 åring som terrorist säger väl en del om hur mycket det gått överstyr?

Fråga gärna de som råkat ut för kriget mot terrorismen får du höra. Och det är åtskilliga vid det här laget. Kriget där hela grupper av människor setts som "potentiella terrorister". Rent sorgligt att läsa om. för att inte tal om hur mycket det har kostat.

Jo det är nog värt priset isf att ha några stollar som spränger sig i luften eller viftar med en Kalashnikov....

ykXkwVvxT.jpg

Men det ska väl "tuttenuttas" med de här också.....

Det är sån fruktansvärd dubbelmoral. Sen har du de som inte är ett dugg bättre än terroristerna själva men gör det i "lagens namn". Godtyckligt invaderar andra länder med dåliga ursäkter i "frihetens namn". Har du någonsin tagit en titt på hur de som anklagats för "terrorism" behandlats i amerikanska fängelser egentligen? För att inte tala om de som varit helt oskyldiga men ändå hamnat där på fina ställen som guantanamo bay camp, skrämmande minsta sagt.

Ett samhälle där alla skall avlyssnas och kontrolleras av myndigheter är det sista jag vill ha. Vem som helst (ja, vem som helst) kan tejpa på sig en bomb och springa in i en affär och spränga sig i luften ihop med en massa andra, hur skall vi hindra det?

Det går inte.

Inser vi det så kommer vi nog att klara oss bättre utan att vara ständigt övervakade eller få nojja för "gömda terrorister" överallt i Sverige.

Om jag vore du Plun så skulle jag oroa mig betydligt mer för att få ett "storebror ser dig" samhälle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Nejdå....  99,999% av alla har rent mjöl i påsen och behöver inte fundera över FRA

Hoppas spaningarna går bra ....  "klartjötat"... ;)

http://w

Nejdå....  99,999% av alla har rent mjöl i påsen och behöver inte fundera över FRA

Hoppas spaningarna går bra ....  "klartjötat"... ;)

http://www.fra.se/

w.fra.se/

Saken är inte om man har "rent mjöl i påsen" eller inte. Saken är att man "blir avlyssnad" mot sin vilja. Att avlyssna ett helt folk på det här viset är både kränkande och att idiotförklara folk.

Om de sedan "inte skall tänka" så är detta ännu mer arrogant och kränkande i så fall. Alla har rätt till sitt privatliv utan att myndigheter lägger sig i och skall avlyssna.

Sverige är inte ett terroristbelastat land och det finns ingen orsak att införa en sån här idiotlag.

Punkt slut!

Hoppas verkligen att den här lagen och regeringen faller lika fort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men för böfvelen... FRA avlyssnar mot yttre hot.... gränstrafik, de användare, ev 0.001% skulle kunna drabbas av är någon i Sverige som har direktkontakt med en misstänkt terrorist i utlandet.

Suta trolla.... 

Sen har du SÄPO för inre angelägenheter.... :o

SÄPO kan vara mer intresserad av trafikloggar.... efter domstosbesut....

Meget bra.. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Men för böfvelen... FRA avlyssnar mot yttre hot.... gränstrafik, de användare, ev 0.001% skulle kunna drabbas av är någon i Sverige som har direktkontakt med en misstänkt terrorist i utlandet.

Suta trolla.... 

Sen har du SÄPO för inre angelägenheter.... :o

SÄPO kan vara mer intresserad av trafikloggar.... efter domstosbesut....

Meget bra.. ;)

Och varför är det inte lika angeläget att införa FRA lag i Finland, Norge och Danmark?

Kom igen Plun, du vet mycket väl att Sverige inte är det minsta terroristbelastat. Inte rätt land för en sån här lag. För övrigt så kommer alla skumma typer hårdkryptera ändå och göra den verkningslös, de som får sitta emellan är alla vanliga människor, de med rent mjöl i påsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Plun, tror du på fullaste allvar att några terrorister är så idiotiska så att de låter sig avlyssnas?  ::)

De må vara terrorister, men de är knappast dumma.

Ryssland flyttade om sin trafik bara.

Andra flyttar sina server mm från Sverige, detsamma gör affärskontakter som inte vill bli avlyssnade. Vilket kommer att ge Sverige en hel del förlust.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plun, tror du på fullaste allvar att några terrorister är så idiotiska så att de låter sig avlyssnas?  ::)

De må vara terrorister, men de är knappast dumma.

Ryssland flyttade om sin trafik bara.

Andra flyttar sina server mm från Sverige, detsamma gör affärskontakter som inte vill bli avlyssnade. Vilket kommer att ge Sverige en hel del förlust.

Allt underättelsearbete är att lägga pussebitar rätt....  alla gör små misstag även terrorister.

Om flera underättesetjänster hjälps åt så ökar chanserna.

Jovisst angående Ryssland....  det blir tyska underättesetjänsten istället som kollar trafiken.... eller poska osv....

Meget bra....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Plun, tror du på fullaste allvar att några terrorister är så idiotiska så att de låter sig avlyssnas?  ::)

De må vara terrorister, men de är knappast dumma.

Ryssland flyttade om sin trafik bara.

Andra flyttar sina server mm från Sverige, detsamma gör affärskontakter som inte vill bli avlyssnade. Vilket kommer att ge Sverige en hel del förlust.

Allt underättelsearbete är att lägga pussebitar rätt....  alla gör små misstag även terrorister.

Om flera underättesetjänster hjälps åt så ökar chanserna.

Jovisst angående Ryssland....  det blir tyska underättesetjänsten istället som kollar trafiken.... eller poska osv....

Meget bra....

Och för det skall ett helt folk avlyssnas?

Vi har inte gjort något, vi är inga terrorister, inte ens potentionella sådana, så varför skall vi lida?

All gör små misstag, även underrättelsetjänster, hur många tror du inte har blivit anklagade för att vara terrorister de senaste åren? Fått sina tillgångar frysta, blivit av med jobben och ibland burats in eller förhörts med onödigt hårda metoder, för att pappa USA bestämt det i all terroristnojja.

Vi har inte sett mycket till terrorism i Sverige, det finns inget intresse därför att Sverige är ett ganska ointressant land för terrorister.

Ser ingen som helst vits med en FRA lag. Speciellt inte om ett helt folk skall behöva lida och inte gjort något för att förtjäna det.

Till regeringen. Spring och leta efter era terrorister på annat håll och lämna oss ifred. Jag säger till om jag ser en ute, speciellt om denne är äldre än 3 år och har en längre pistol än 5 CM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...