Gå till innehåll

FRA-lagen?


Gäst DimensionX

Recommended Posts

Gäst DimensionX

Släng den i papperskorgen. En mer idiotisk lag har jag sällan sett.

Vilka drabbas?

Terrorister och folk som har skumma syften?

Nope!

De som drabbas är "vanligt folk" som inte är finurliga nog att hårdkryptera allt de gör. Terrorister odyl är säkerligen noga med den biten.

Så, vem är lagen för egentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 73
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Och nu vill FRA ha en massa stålar så att de kan knäcka krypterad post + mer personal.

Såg att någon lagt ut många FRA-anställda med adress och allt på en hemsida. Mer hemliga är de alltså inte.  ;D

   

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Ha ha ha ha

Sanslöst.

Och sen går de på 3 åringar med 5 cm pistoler..............

(nyhetsbyrån i detta forumet)

Hur mycket får Bush krig mot terrorismen kosta tro?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna lag måste ha tillkommit efter kraftiga påtryckningar från USA.

Sverige kommer aldrig att fälla någon för anstiftan till terrorverksamhet.

För det är svenska domstolar alldeledes för flata och ineffektiva.

Skulle någon bli fäld så blir det säkert bara en slag med linjalen över fingrarna

och ett Ajja-Bajja !

Denna lag är bara ytterligare ett steg (om än så oskyldigt litet steg) in i Orwells värld.

Det spelar ingen roll om man sätter upp övervakning av övervakade övervakare...

det är ändå bara ett spel för galleriet eller ett skådespel för folket.

Några ISP'er har redan deklarerat att de kommer att sabbotera FRA's försök till övervakning.

Hoppas att fler ansluter sig till den skaran.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...
Såg att någon lagt ut många FRA-anställda med adress och allt på en hemsida. Mer hemliga är de alltså inte.   ;D

Enligt media hade några FRA anställda deltagit på olika forum. Där använde sig en del av mejladressen xxxx@fra.se!

I vissa fall lämnade man ut en del personliga information.

Därför kunde den som ville ganska lätt få reda på namn och adresser.

Det var den info som presenterades på en hemsida.

På detta forum hanterar deltagarna sin personliga integritet på ett bättre sätt än vad en del av FRAs anställda verkar göra. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Såg att någon lagt ut många FRA-anställda med adress och allt på en hemsida. Mer hemliga är de alltså inte.  ;D

Enligt media hade några FRA anställda deltagit på olika forum. Där använde sig en del av mejladressen xxxx@fra.se!

I vissa fall lämnade man ut en del personliga information.

Därför kunde den som ville ganska lätt få reda på namn och adresser.

Det var den info som presenterades på en hemsida.

På detta forum hanterar deltagarna sin personliga integritet på ett bättre sätt än vad en del av FRAs anställda verkar göra. ;)

Vem vill bli övervakad av en bajsman? Inte jag i alla fall.

Läs själv.

http://www.expressen.se/kronikorer/lizamar...-pa-fra-ser-dig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt du gör sparas hos din internetleverantör i 2 år. Och de börja dom med förra sommarn eller nått, har ja för mig. Och dom registren kan polisen komma åt när dom vill.

FRA lagen e nått som tillkommer. För de e ju som namnet, en lag om att även FRA får hålla på med avlyssning.

Men de e nog ganska osannolikt att FRA bryr sig om dina downloads. Snarare polisen i så fall.  :o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
jag lånar tråden liten för en fråga. Hur säker är man igentligen som fildelare när FRA börjar gälla?? har läst i många forum och fått fram olika svar. Tack på förhand // __087

OM FRA börjar gälla, för det strider mot EU. :D

In your face Reinfeldt.

Ha ha ha ha ha

Vi gillar inte dina STASI metoder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Allt du gör sparas hos din internetleverantör i 2 år. Och de börja dom med förra sommarn eller nått, har ja för mig. Och dom registren kan polisen komma åt när dom vill.

FRA lagen e nått som tillkommer. För de e ju som namnet, en lag om att även FRA får hålla på med avlyssning.

Men de e nog ganska osannolikt att FRA bryr sig om dina downloads. Snarare polisen i så fall.  :o

Då måste det finnas misstanke om grova brott först. Annars får de inte gräva fram fakta hursomhelst. Dessutom, att sätta dit en över miljon fildelare skulle sänka Sverige på 2 dagar. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom ser ju redan va vi gör på nätet. Varför blev de inte mer väsen när dom börja me de från första början? Allt vi gör sparas hos internetleverantören i 2 år. Polisen kan kolla de när som helst.  :o

Men de e för många miljoner fildelare, så lagen funkar inte.  ;D  Men ibland när dom tar någon, blir de stora skadestånd.  :(

Och dom där FRA, surfar bara runt, ser de ut som. Dom vill väl kolla om vi e Ryska spioner, eller om vi e med i al quida. Så varje gång man majlar nån, ska man skriva att man känner Bin Laden och att man e med i maffian och säljer hemliga uppgifter åt Ryssarna. Så får dom lite mer onördigt arbete.  ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Dom ser ju redan va vi gör på nätet. Varför blev de inte mer väsen när dom börja me de från första början? Allt vi gör sparas hos internetleverantören i 2 år. Polisen kan kolla de när som helst.  :o

Men de e för många miljoner fildelare, så lagen funkar inte.  ;D  Men ibland när dom tar någon, blir de stora skadestånd.  :(

Och dom där FRA, surfar bara runt, ser de ut som. Dom vill väl kolla om vi e Ryska spioner, eller om vi e med i al quida. Så varje gång man majlar nån, ska man skriva att man känner Bin Laden och att man e med i maffian och säljer hemliga uppgifter åt Ryssarna. Så får dom lite mer onördigt arbete.  ;D

:D :D :D :D

Det var en på mitt engelska forum som föreslog ett litet program.

Som automatiskt lägger till ord som............

Al Quada, Jihad, Terrorist mm i varje mail som man skickar. :P

Det skulle göra vilken spaningstjänst som helst utslagen på nolltid. :D

Tänk om alla fildelare i Sverige sattes dit...............

Panik, Sverige ödelagt på nolltid.

Tänk dig summorna för skadestånd och vilket jobb de skulle få. De skulle nog inte klara av det på 500 år en gång. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

In your face Reinfeldt.

Inte riktigt rätt.... :o

Det var fd. justitieminister Thomas Bodström (s) som arbetade hårdast för att genomföra denna lag!

Han kämpade hårt även i EU.

Thomas Bodström och övriga sossar försöker numera att glida undan denna fråga enligt det sedvanlig politiska rävspelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

In your face Reinfeldt.

Inte riktigt rätt.... :o

Det var fd. justitieminister Thomas Bodström (s) som arbetade hårdast för att genomföra denna lag!

Han kämpade hårt även i EU.

Thomas Bodström och övriga sossar försöker numera att glida undan denna fråga enligt det sedvanlig politiska rävspelet.

Å andra sidan så är det väl inget som direkt "tvingar" Reinfeldt att driva igenom det här, eller hur? ;)

Det gör han på egen hand, fast motståndet till och med finns inom det egna partiet som tycker att han är nonchalant när han bara viftar bort folks åsikter.

Det är han som har allt ansvar och han som sitter som statsminister, ingen annan.

(ursäkta bäver, jag är inte det minsta arg på dig men jag ser rött bara jag hör namnet Reinfeldt, mannen som ser till att alla som redan är sjuka och fattiga får det sämre, samt höjer priserna mer än vad man gjort i det här landet på 20 år) :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Å andra sidan så är det väl inget som direkt "tvingar" Reinfeldt att driva igenom det här, eller hur? ;)

Det gör han på egen hand, fast motståndet till och med finns inom det egna partiet, som tycker att han är nonchalant när han bara viftar bort folks åsikter.

Du har inte förstått!

Det är inte Reinfeldt som har drivit igenom detta! Han har inte genomdrivit något på egen hand!

Det är riksdagen! Där även partigruppen inom sossarna röstade för detta förslag!

Allt ovanstående kan dokumenteras!

Blir förbannat trött på att man härleda denna denna fråga som en borgerlig fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Ändå vill han inte ens diskutera den?  ::)

Säger det något?

Hans popularitet lär ju knappast ha ökat pga hans UPPTRÄDE!

Speciellt inte med tanke på hur han styrt Sverige under den här tiden.................

Du, läs lite. Vill du har mer länkar? :)

När Reinfeldt går ut och försvarar FRA-lagen visar han upp sitt vanliga förakt. Sitt vanliga förakt för vanliga människor. Reinfeldt säger att lagen behövs och att folk inte begriper det beror på att det handlar om så avancerade saker att vi inte kan förstå. Frågan är då om Reinfeldt verkligen är så mycket intelligentare än vi andra eller om det är så att Fredrik Reinfeldt själv inte begriper vad det handlar om.

http://www.zaramis.nu/blog/2008/07/04/fra-...-och-bjorklund/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ändå vill han inte ens diskutera den?  ::)

Säger det något?

Det är ett utslag av dom ynkryggar till politiker vi har i detta land. Thomas Bodström (s) vill inte heller diskutera frågan.

Mona Sahlin (s) hon ägnar sig åt politiskt svammel där hon försöker ljuga sig ur att FRA lagen egentligen var ett förslag från sossarna.

Historiskt sett så har sossarna inte rent mjöl i påsen. Glöm inte IB affären!

Vad jag vill säga med mitt inlägg är att att för oseriöst att hänskjuta FRA lagen som en fråga bara för Alliansen.

Det finns fler medskyldiga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Ändå vill han inte ens diskutera den?  ::)

Säger det något?

Det är ett utslag av dom ynkryggar till politiker vi har i detta land. Thomas Bodström (s) vill inte heller diskutera frågan.

Mona Sahlin (s) hon ägnar sig åt politiskt svammel där hon försöker ljuga sig ur att FRA lagen egentligen var ett förslag från sossarna.

Historiskt sett så har sossarna inte rent mjöl i påsen. Glöm inte IB affären!

Vad jag vill säga med mitt inlägg är att att för oseriöst att hänskjuta FRA lagen som en fråga bara för Alliansen.

Det finns fler medskyldiga.

Personligen struntar jag i vilken politisk tillhörighet du har, jag försöker att vara så ärlig jag kan. skulle en soc minister bete sig som han gjort, skulle jag inte vara ett dugg mildare i min kritik.

Visst finns det fler medskyldiga, inte tal om annat. MEN det ursäktar ändå inte hans "personliga dryga attityd". Och det är inte bara jag som tycker. Det ursäktar heller inte att ge till de rika och stjäla från de fattiga.

Inte undra på att populariteten gått i botten sedan han blev tillsatt som statsminiter.

6,6 miljoner mejl gör ingen skillnad för statsminister Reinfeldt. Han tänker inte riva upp FRA-lagen säger han till SVT. Att föra någon diskussion med oppositionen eller väljarna är meningslöst. Alla kritiker har missuppfattat hela saken, menar han vidare.

http://betaalfa.polymono.net/2008/07/02/re...kall-vara-kvar/

Räcker med att se en googlesida...........

http://www.google.se/search?hl=sv&safe...;meta=&aq=f

Senaste opinionsundersökningen visar precis smma sak som alla gjort under en längre tid. Svenskarna vill inte ha nyliberal politik. Svenskarna vill inte ha en politik som riktas mot de fattigaste, mot de sjuka, mot de som befinner sig utanförskap.

Svenskarna vill inte ha en sån politik, vare sig det är sossarna som för den, eller borgarna. Alla regeringar med nyliberal politik kommer att fall i nästa val. Oavsett om det är borgerliga högerregeringar, som den nuvarande alliansen, eller regeringar med socialdemokratisk majoritet.

Läs mer här.............

http://zaramis.nu/blog/labels/Opinionsunders=C3=B6kning.html

Och här.........

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=709076

Jag skall säga dig Bäver, jag blir fly förbannad varje gång jag går och köper en dosa snus, efter TVÅ vansinneshöjningar. Och inte bara snus...........

Så, du får ursäkta, men jag tål inte Reinfeldt.

Så, det är bäst att jag inte diskuterar honom mer, för då kokar jag över. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...