Gå till innehåll

Hittar inget Asus Nvidia 8800 GTX-kort!


Recommended Posts

Hejsan! :)

Är det nån här på forumet som vet om ASUS har lagt ned produktion av 8800 GTX

grafikkortet? Jag vill ha ett till att köra i SLI men det verkar svårt att hitta.... :(

Trevlig Midsommar på er forumdeltagare!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för länken. ;) Törs man avvakta ett tag och få en trolig prissänkning med tanke på att

nya kort har kommit igen, det börjar bli trångt i segmentet tycker jag. Det är inte många som har kortet

hemma på hyllan...... :-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för länken. ;) Törs man avvakta ett tag och få en trolig prissänkning med tanke på att

nya kort har kommit igen, det börjar bli trångt i segmentet tycker jag. Det är inte många som har kortet

hemma på hyllan...... :-

Av någon anledning verkar det vara dåligt med prissänkningar på just grafikkort... troligen beroende på att det som en gång är inköpt skall också generera vinst! Man får nog vänta länge innan dom rear ut korten.... om det överhuvudtaget blir några kvar!

Edit: Gör en sökning med några andra prisjämförelsetjänster också.... det kanske finns billigare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog bara att beställa ett kort...hade väl nån fantasi om att få det för under 2000:-,

men då är ju risken som du sa att det kanske inte finns några kvar...För min del

är den risken inte värd vad jag kan "tjäna"  :D på att vänta....Tack för hjälpen e-son!!

Ha De Så Göötttt!! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha så var kortet beställt...de blir spännande! :) En till undran jag har är

om forceware ska installeras igen för detta "andra" kort, och om så är ska det

göras innan man monterar sli-bryggan? Eller är det bara att tuta o köra? :-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kanske blir så....Jag har 175.16 på en annan dator med ett 8600 kort i o de

går ju klockrent... :) Så då avinstallerar jag den gamla drivaren och monterar därefter

det nya kortet med brygga o startar upp, så fixar det sig väldigt enkelt :) Super!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När Windows upptäcker SLI-kopplingen mellan korten så får du en liten skylt nere till höger som

säger att SLI-inställning är att föredra.. Sedan är det i nVidias kontrollpanel som du klickar på SLI.

Jag kör med 169.44 och det funkar kanon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja 169.44 går som ett tåg..men det behövs alltså ingen ytterliggare installation av

den för det andra kortet? :-

Nej det ska funka. SLI-funktionen är ju inbygd sedan långt tillbaka i drivrutinerna så det är bara

att Windows märker av SLI-bryggan mellan korten så kommer skylten upp.

Om du sedan vill justera klockningen på grafikkorten så laddar du ner nTune från nVidia som då

blir ett tillägg i nVidias kontrollpanel (i Prestanda fliken).

http://www.nvidia.com/object/ntune_5.05.54.00.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för det klara svaret! Ntune har jag redan så det blir bara att åka.. ;D

Hade ju ett jäkla strul med att installera 169.44, så jag vill helst inte röra det,

speciellt inte när det går så bra. 8)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...