Gå till innehåll

Var hittar jag drivrutiner till modem?


Recommended Posts

Auto installation program (support WinXP 64/Win98SE/WinME/Win2K/WinXP ver.687))(Submission ID: 1291638)

eller

Auto installation program (support Vista 64 and Vista) (Submission ID: 1291640)

beroende på vilket os du har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas det är okej att jag fortsätter på tråden...  ;)

Jag har just installerat de nya firmwire för min D-Link DI-524.

Nu undrar jag om jag kan uppdatera mitt modem som jag fått från Telia också? ???

Modemet heter (från Zyxel) Prestige 660H Triple Play.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu undrar jag om jag kan uppdatera mitt modem som jag fått från Telia också? ???

Modemet heter (från Zyxel) Prestige 660H Triple Play.

Min erfarenhet av Telias Triple Play är att du inte får någon chans att komma in i modemet ens...

Det hanteras remote av Telia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du menar att det finns uppdateringar men jag som Telia-kund får inte installera dem?

Jag hittade detta på denna hemsidan: http://www.support.zyxel.se/Mjukvara.1181.0.html

För att ansluta till vårt filarkiv, använd vår Svenska ftp server.

HÄMTA NY MJUKVARA.

KLICKA HÄR

Sedan laddas det ned en fil som är en uppdatering (tror jag), men ingenstans står hur man installerar så du har nog rätt då?

Filen som man laddar ned heter uppgraderingsguide_ny_uppgradering_till_660h_tripleplay_2006_08_29.zip . Det måste ju vara en uppdatering...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Filen som man laddar ned heter uppgraderingsguide_ny_uppgradering_till_660h_tripleplay_2006_08_29.zip . Det måste ju vara en uppdatering...

Det är en uppgradering till ADSL2+... den kom 2006_08_29, som en anpassning till att Telia började sälja 23/2,5 MB abonnemang! Om du inte redan har den installerad, så är det bara att tuta och köra! Du behöver inte ta dig in i modemet för att uppgrader. Allt sköts från Zyxel´s server. Nedladdningen innehåller endast en guide, och följer du den så uppgraderas modemet helt utanför din kontroll!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jupp.... det silverfärgade tripple play modemet levererades färdigt för ADSL2+, och behöver alltså inte uppgraderas, till skillnad från det svarta..... det måste uppgraderas för att klara ADSL2+ standarden! Det är framför allt uploadhastigheten som skiljer. Det svarta modemet klarar inte mer än 1MB upp, utan denna uppgradering!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...