Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag letar efter drivrutiner till Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC. Var hittar jag det, utan krångel med att slussas vidare etc, att ladda ner? Enkelt, bara att ta hem, helst utan zip.

Posted

Auto installation program (support WinXP 64/Win98SE/WinME/Win2K/WinXP ver.687))(Submission ID: 1291638)

eller

Auto installation program (support Vista 64 and Vista) (Submission ID: 1291640)

beroende på vilket os du har.

Posted
Jag har xp, men vilken ruta av 1,2,3 (längst till höger) ska jag trycka i?

Spelar ingen roll.... den som svarar snabbast!  ;)

Posted
Jag har xp, men vilken ruta av 1,2,3 (längst till höger) ska jag trycka i?

Det är bara flera länkar till samma fil (fast på olika servers då)

Posted

Hoppas det är okej att jag fortsätter på tråden...  ;)

Jag har just installerat de nya firmwire för min D-Link DI-524.

Nu undrar jag om jag kan uppdatera mitt modem som jag fått från Telia också? ???

Modemet heter (från Zyxel) Prestige 660H Triple Play.

Posted
Nu undrar jag om jag kan uppdatera mitt modem som jag fått från Telia också? ???

Modemet heter (från Zyxel) Prestige 660H Triple Play.

Min erfarenhet av Telias Triple Play är att du inte får någon chans att komma in i modemet ens...

Det hanteras remote av Telia.

Posted

Så du menar att det finns uppdateringar men jag som Telia-kund får inte installera dem?

Jag hittade detta på denna hemsidan: http://www.support.zyxel.se/Mjukvara.1181.0.html

För att ansluta till vårt filarkiv, använd vår Svenska ftp server.

HÄMTA NY MJUKVARA.

KLICKA HÄR

Sedan laddas det ned en fil som är en uppdatering (tror jag), men ingenstans står hur man installerar så du har nog rätt då?

Filen som man laddar ned heter uppgraderingsguide_ny_uppgradering_till_660h_tripleplay_2006_08_29.zip . Det måste ju vara en uppdatering...

Posted
Filen som man laddar ned heter uppgraderingsguide_ny_uppgradering_till_660h_tripleplay_2006_08_29.zip . Det måste ju vara en uppdatering...

Det är en uppgradering till ADSL2+... den kom 2006_08_29, som en anpassning till att Telia började sälja 23/2,5 MB abonnemang! Om du inte redan har den installerad, så är det bara att tuta och köra! Du behöver inte ta dig in i modemet för att uppgrader. Allt sköts från Zyxel´s server. Nedladdningen innehåller endast en guide, och följer du den så uppgraderas modemet helt utanför din kontroll!

Posted

Jupp.... det silverfärgade tripple play modemet levererades färdigt för ADSL2+, och behöver alltså inte uppgraderas, till skillnad från det svarta..... det måste uppgraderas för att klara ADSL2+ standarden! Det är framför allt uploadhastigheten som skiljer. Det svarta modemet klarar inte mer än 1MB upp, utan denna uppgradering!