Gå till innehåll

Windows Search 4.0 gör underverk för prestanda vid sökningar


Andreas Stenhall

Går dina sökningar snabbare med Windows Search 4.0?  

30 medlemmar har röstat

  1. 1.

    • Ja
      5
    • Nej
      1
    • Använder inte det
      4


Recommended Posts

Jag har installerat Windows Search 4.0, men när jag är ute i utforskaren och tycker på nån bokstav som M tex.

Så börjar windows söka efter program/filer som börjar på M, ska de vara så?

Vilket fält (om något) är markerat då du trycker till exempel "M"? Sökfunktionen i Vista ska via program, filer, genvägar, dokument, e-postmeddelande med mera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

Kan inte installera detta

Vad är problemet?

Den startar installationen men efter ett tag så säger den att installationen inte kan fortsätta...

Ser att man måste ha sp1 först Återkommer i frågan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har installerat Windows Search 4.0, men när jag är ute i utforskaren och tycker på nån bokstav som M tex.

Så börjar windows söka efter program/filer som börjar på M, ska de vara så?

Vilket fält (om något) är markerat då du trycker till exempel "M"? Sökfunktionen i Vista ska via program, filer, genvägar, dokument, e-postmeddelande med mera.

Det spelar ingen roll om jag markerar eller ej, men är så att den söker istället för att bläddra ner till tex bokstaven "M"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det spelar ingen roll om jag markerar eller ej, men är så att den söker istället för att bläddra ner till tex bokstaven "M"?

Så ska det inte vara, om du står i mappträdet så ska den om du trycker "M" hoppa till nästa mapp som börjar på "M", inte starta en sökning. Det är i alla fall standard, kan du ha ändrat någon inställning som har med detta att göra? Jag minns inte på rak arm vad det skulle kunna vara för inställning om det nu finns ngn sådan alls, det låter mer som en bugg någonstans!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte att den nya sökfunktionen Windows Search 4.0 slår SuperCat som är blixtsnabb. Har använt den i flera år nu. Synd bara att den inte funkar i Vista än. Adressen under för dom som vill prova. Indexeringen av disken tar bara någon minut med SuperCat När man samlat på sig mer på datorn, så kör man bara indexeringen igen och då går den ännu snabbare, tur att det finns dom som kan göra sådana här bra program. Sökningen på vad du vill är sekundsnabb.

http://www.no-nonsense-software.com/supercat/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...