Gå till innehåll

Backup av kopieringsskyddade DVD-filmer?


Jack Bauer

Recommended Posts

Tjena. Tänkte göra backup av mina DVD-filmer. Men när man skall kopiera dem i Nero, så går det ej.

Jag misstänker att de är kopieringsskyddade, men om man skall kopiera dem för eget bruk och när man köpt dem själv borde det väl vara ok?

Finns det något bra program som fixar detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du räknar me va de kostar att hyra filmen, plus va dvd:n kostar, plus vilket jobb de blir, plus vad alkohol kostar, så blir kopian väldig dyr.  ;D

De finns ett gratisprogram på majorgeeks som fixar bort kopieringsskyddet, har ja sett. Orkar inte leta just nu, men håll koll på sidan, de dyker upp lite då o då.  ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, men jag hört talas om nåt som heter DVD Decrypter eller nåt. Är det bra?

Jag vill så enkelt som möjligt ta bort skyddet från filmerna.

Använder sedan Magic DVD Ripper för att rippa dem till AVI-formatet.

Alla filmerna skall in på den externa hårddisken, och därför måste skyddet bort först

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Om du räknar me va de kostar att hyra filmen, plus va dvd:n kostar, plus vilket jobb de blir, plus vad alkohol kostar, så blir kopian väldig dyr.  ;D

De finns ett gratisprogram på majorgeeks som fixar bort kopieringsskyddet, har ja sett. Orkar inte leta just nu, men håll koll på sidan, de dyker upp lite då o då.  ;)

Alcohol 52% är gratis. :)

(vilken jag länkade till)

Enda begränsningen är att man kan ha högst 6 virtuella enheter mot betalversionens 31.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena. Tänkte göra backup av mina DVD-filmer. Men när man skall kopiera dem i Nero, så går det ej.

Jag misstänker att de är kopieringsskyddade, men om man skall kopiera dem för eget bruk och när man köpt dem själv borde det väl vara ok?

Finns det något bra program som fixar detta?

Prova AnyDVD

http://www.slysoft.com/en/anydvd.html

DVD Decrypter har bytt namn till ImgBurn

http://www.imgburn.com/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, har provat både Anydvd samt dvd decrypter utan framgång.

verkar som de har problem med att läsa skivan i min läsare av någon anledning.

skall testa imgburn innan jag ger upp.

fler tips?

DVD Decrypter är rena stenåldern vid det här laget, så den kan du glömma! AnyDVD tillsammans med CloneDVD lär väl vara det vassaste som finns på konsumentmarknaden... men anyDVD brukar fungera, även med andra rippers, då det ligger i bakgrunden och avkodar medans det andra programmet kopierar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag fått till Anydvd så att det kopierar filmen till hårddisken, och samtidigt tar bort kopieringsskyddet.

Det blir en massa vob-filer, men det kan man bara rippa till en Avi-fil som vanligt då eller? använder magic dvd ripper till det vanligtvis.

någon som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...