gorling Posted July 1, 2008 Share Posted July 1, 2008 Som topicen lyder alla mina dokument har blivit skriv skyddade. jag försöker ta bort det men inget händer?? HJÄLP!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted July 1, 2008 Share Posted July 1, 2008 Vilka typer av dokument gäller det? Har du ändra någon inställning i rättigheterna? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gorling Posted July 1, 2008 Author Share Posted July 1, 2008 asså alla dokument jag har är skrivskyddade (utom dom på skrivbordet då). Jag spelar wow så skulle jag ladda ner lite nya addons men dom funkar inte för det är skrivskyddat och jag kan inte flytta på några saker någonstanns (förutom på skrivbordet) alla filer som finns i "lokal disk (C:)" Är skrivskyddat när jag klickar bort det så kommer det tillbaka igen automatiskt?!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olivier Posted July 1, 2008 Share Posted July 1, 2008 asså alla dokument jag har är skrivskyddade (utom dom på skrivbordet då). Jag spelar wow så skulle jag ladda ner lite nya addons men dom funkar inte för det är skrivskyddat och jag kan inte flytta på några saker någonstanns (förutom på skrivbordet) alla filer som finns i "lokal disk (C:)" Är skrivskyddat när jag klickar bort det så kommer det tillbaka igen automatiskt?!! Så du har typ lyckats markera alla mappar i C: sedan klickat i skrivskydda? (fast det är inte du som gjort det?) Konstigt att inte skrivbordet hängt med, det ligger i C: . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gorling Posted July 1, 2008 Author Share Posted July 1, 2008 MM :s har inte satt skrivskydd på NÅGOT I HELA datorn... för att jag inte behöver det ^^ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted July 1, 2008 Share Posted July 1, 2008 Som du vet så är samtliga foldrar markerade som skrivskyddade när man tittar på dess Egenskaper. Det skall vara så och detta förhindrar inte att du arbetar med filerna i dessa foldrar. Om du kan skapa och ta bort filer på Skrivbordet så prova att göra samma sak under Mina Bilder. Du äger ju båda platserna så filskyddet skall inte stoppa dig. Jag kan tänka mig att en disk skrivskyddar sig om den är diagnostiserar sig som felaktig. Men i ditt fall skulle inte Windows fungera om hela disken vore skrivskyddad. Du kan beställa en fullständig disk kontroll i samband med omstart. (Egenskaper - Verktyg...) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts