Gå till innehåll

[LÖST] Finns det gratisalternativ till Nero 6?


LionKing

Recommended Posts

Hej!

Jag har tänkt slänga ut Nero6, dels därför att det innehåller en massa program som jag egentligen aldrig använt, och därigenom upptar onödig plats, och dels därför att det vad jag förstått inte finns support på det mera, alltså kommer inga uppdateringar och så. De nyare versionerna (7&8 ) har jag testat, men vill inte ha, därför att de är för stora och har ännu flera program som jag aldrig skulle använda.

Det är egentligen två program (i Nero) som jag skulle vilja ha ersättare till. Det ena är Burning Rom (brännarprogram) och jag tror jag tittat en ersättare till den, nämligen InfraRecorder. Har inte testat den ännu, men har förstått att den är bra. Small is beautiful! Har någon bättre alternativ?

Det andra skulle jag vilja ha hjälp med att hitta. Det är Nero Vision Express (videoeditering). Dels vill jag kunna editera och bränna till skiva filmer jag tagit med videokamera, och dels vill jag kunna klippa bort reklamsnuttar från filmer som jag har kopierat till håddisken via TVkortet. Finns det bra sådana freewareprogram. Har letat, men med klent resultat.

LionKing

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan absolut rekommendera InfraRecorder, använder det som mitt enda brännarprogram och det är snyggt, litet och enkelt. Även CDBurnerXP är väl ganska populärt men senaste versionen kräver .NET Framework, vilket medför omkring 100 MB extra i din Windows-mapp och en tjänst. Samt mängder med register-värden. Så undvik .NET in i det sista och satsa på InfraRecorder!

För dina andra behov har jag tyvärr inga tips då jag inte sysslat med sådant själv. Ja, förutom att jag testade Aurora Media Workshop för länge sedan och trivdes med det. Det kostar dock $35. Å andra sidan är ju dollarn låg.

LA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lasseska

InfraRecorder funkar mycket bra, jag kör den både till XP o Vista.

Den finns även som portable så du slipper installera. (jag kör den portabla)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utöver de brännarprogram som redan har nämnts, finns Ashampoo Burning Studio Free 6.61

http://www.download.com/Ashampoo-Burning-S...cdlPid=10827403

Frågan har varit uppe tidigare http://www.alltomxp.se/forum/index.php?top...g73505#msg73505

Hade också tänkt tipsa om videoredigeringsprogrammet Avid Free DV, men det är nedlagt. >:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det andra skulle jag vilja ha hjälp med att hitta. Det är Nero Vision Express (videoeditering). Dels vill jag kunna editera och bränna till skiva filmer jag tagit med videokamera, och dels vill jag kunna klippa bort reklamsnuttar från filmer som jag har kopierat till håddisken via TVkortet. Finns det bra sådana freewareprogram. Har letat, men med klent resultat.

VirtualDub, detta använde jag när klippte bort reklam när hade spelat in en film från tvkortet

sparat till avi fil, när man har klippt bort reklamen

när man sen skall spara gå till video>compression xivd

sedan till save as

http://www.majorgeeks.com/download5523.html

det är ett freewareprogram

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt tips work!

Skrev kanske inte det, men jag vill också kunna skapa dvdmenyer med programmet, och det kan jag väl inte med virtualdub?

Vet inte, kanske det inte finns så avancerade freewareprogram i den här genren.

Har inte ens DimensionX några förslag?!! ;) Då finns det väl inte!  :D

LionKing

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Pinnacle har släppt ett gratis videoredigeringsprogram som kanske kan vara värt att testa? Pinnacle Studio är ju inte fy skam direkt så om de inte sparat för mycket på gratisalternativet så kanske det kan vara värt att testa.

http://www.videospin.com/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pinnacle har släppt ett gratis videoredigeringsprogram som kanske kan vara värt att testa? Pinnacle Studio är ju inte fy skam direkt så om de inte sparat för mycket på gratisalternativet så kanske det kan vara värt att testa.

http://www.videospin.com/

Hittade det själv för en kvart sedan. Det kräver .net framework och jag har lite strul att få det på burken av någon orsak. Återkommer...

Tusen tack iaf!!

LionKing

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag testat VideoSpin. Säkert helt okej för att vara freeware, men skulle nog vilja ha något lite mera än jag fick med VS.

Får väl fortsätta med Nero trots allt, eller köpa något editeringsprogram.

LionKing

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...